Stress!

Som jag skrev i förra inlägget så har jag en fullspäckad vecka. Jag började fundera lite förut. Jag är en sådan människa som kan stressa upp mig rätt rejält. Både utåt sett, men även en inre stress. Den inre stressen är värst. Detta har jag haft jätteproblem med, men arbetar ständigt med att hålla den under kontroll.

Men så lever jag ju med min almanacka (den i mobilen). Jag skriver upp precis allt i den. Jag lever efter den. Detta trodde jag var bra till en början. Att genom den kunna styra upp min vardag på ett bra sätt. Istället tycker jag näst intill att den bidrar med en inre stress. Jag har på senare tid känt mig mer stressad. Negativ stress. Jag vet inte ens varför, helt ärligt. Så från och med nu så kommer jag arbeta ännu hårdare på den biten. Allt behövs inte göras direkt. Ett exempel jag alltid drar: Det gör inget om disken i köket står odiskad till imorgon. Det händer liksom inte så mycket.

Har ni tips på att motarbeta stress så tar jag tacksamt emot. Jag tror det mesta löser sig bara man är medveten om sina brister.

Med dessa tankar säger jag god natt!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0