Astrid Lindgren

Idag är det måndag, och det känns verkligen. När jag kom hem runt femtiden var jag så extremt trött så jag var tvungen att gå och lägga mig en timma innan jag orkade upp igen. Pust & stön säger jag bara.
 
Nu däremot ska jag se till att gå gjort lite nytta, samtidigt som Astrid Lindgrens sånger strömmar ut genom högtalarna. Försöker skapa lite inspiration till ett eventuellt kommande temaarbete på jobbet. Jag hade verkligen velat göra ett riktigt stort Astrid Lindgren-tema. Tänk vad många som har växt upp med hennes sagor och sånger. Jag är en av dem. Tyvärr tror jag inte att hon är lika vanlig för dagens barns uppväxt. Eller har jag fel? Hade i alla fall velat göra något stort med barnen på jobbet.
 
Vill ni veta min absoluta favoritlåt från Astrid Lindgren-sångerna? Det är ett lätt val!
"Jag är fattig bonddräng". Gärna Tommy Körbergs verision!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0