Tisdag 20e mars

Idag gjorde jag besöket som jag skjutit fram tre eller fyra gånger. Nämligen det årliga besöket hos tandläkaren. Usch och fy vad jag bävade för detta. Skakade när jag gick in. Det finns två saker jag avskyr mer än allt annat: Flyga flygplan och besöka tandläkaren. Det är en väldig tur att min tandläkare arbetar på ett bra sätt med oss som är rädda. Hon kan det här med att lugna en. Och sedan ger hon en den tiden som krävs med, ingen stress eller så. Jag tror det hade gått 50 minuter när jag gick därifrån.

Så för alla som är rädda för tandläkaren kan jag tipsa om att gå hos en som är duktig på att arbeta med dessa personer. Nu är det ett år till nästa besök. Vi gjorde tillochmed upp en plan när de ska skicka kallelsen så jag hinner förbereda mig. Att få en tid två veckor fram är alldeles för kort tid för min del. Så nu testar vi detta och ser om det går bättre. Förhoppningsvis tar jag den tiden och INTE flyttar fram den;)

Kan ju även meddela att det gick finfint hos tandläkaren. Och tur var väl det, som jag oroat mig hela dagen. Inte haft tankarna på något annat. Vilket visade sig att inte vara så bra. I fortsättningen ska jag kolla en extra gång så jag sätter i kaffekannan när jag ska koka kaffe. För annars blir det lätt så att man har kaffe precis överallt. Jag lyckades med detta klantiga på jobbet tidigare idag. Och man blir allt bra arg på sig själv. I alla fall då. Även om alla andra mest skrattade åt det, så blir man arg på sig själv. Haha!

Skulle egentligen på ett spinningspass idag, men valde att boka av det, då det inte kändes som min dag idag;) Bokade in mig på ett på torsdag istället. Kanon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0