Mellon ikväll!

Jag är faktiskt lite spänd inför kvällens resultat (schlagernörd som man är eller?). Även om det just nu känns självklart vem som  kommer vinna. Loreen är ju en klar favorit tydligen. Innerst inne hoppas jag på en annan vinnare, även om låten är bra, och säkert kan slå i resten av världen.

1. David Lindgren - Shout it out
En riktigt bra låt, som jag hoppas hamnar bland toppen. En riktigt partylåt tycker jag! Den sätter sig liksom på hjärnan direkt.

2.
Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
En låt jag faktiskt skrattade åt i början, men som allt eftersom man hör den, växer mer och mer i mina öron. Helt ärligt, den är faktiskt bra!

3. Dead by April - Mystery
En riktigt bra låt, som är långt ifrån min vanliga musikstil. Men jag gillar den, den har något!

4. Lisa Miskovsky - Why start a fire
En väldigt "grå" låt om jag får säga mitt. Den fastnar inte alls hos mig. Tråkigt framträdande och tråkig låt. Kanske behöver jag höra den flera gånger för att ändra mig?

5. Top Cat - Baby Doll
Så jäkla härlig musik. Gillar sån där musik! Påminner mycket om gruppen "The Baseball". Känner bara massa glädje av sån musik.

6. Loreen - Euphoria
Helt ok låt, aningens överskattad om jag får säga mitt. Solklar favorit som vi säkert har en chans med i stooora finalen. Men ser helst en annan vinnare.

7. Ulrik Munther - Soldiers
Även detta en låt som växer för varje gång man hör den. Jag gillar den. Han gör den bra! Gillar munspelet som gör en del av låten med!

8. Björn Ranelid & Sara Li - Mirakel
Har inte så mycket att säga om denna låt, mer än att jag hade skämts om vi skickade iväg denna låten. Men innerst inne så tror jag det kan bli en stor skräll ikväll. Att folk som bara tycker melodifestivalen är trams, ringer och röstar på denna, och vips så är den denna som vinner. Nej nej nej!

9. Molly Sandén - Why am i crying
En så jäkla fin låt. Jag ryser varje gång jag hör den. Denna sätter sig direkt. Mollys inlevelse på scen gör nog ännu mera så man ryser. Denna får gärna gå vidare! Skulle hon vinna får hon ju även ta emot statyetten från exet sitt.

10. Danny - Amazing
Danny är Danny. Grymt framträdande. Även han en av favoriterna om man ska tro allt man läser. Men det är absolut en bra låt!

Så... den jag tror kommer vinna är Loreén.

Men... den/de jag vill ska vinna är: David Lindgren, Molly Sandén eller Danny.

Spännande!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0