Onsdag 25e april

Sitter framför tvn och har ätit kvällsmat. Nu avnjuts en god kopp te. Härligt avslut på denna onsdagskväll. Och jag lär inte sitta här allt för länge. Redan trött, och klockan ringer 04.40 imorgon bitti. Trött bara jag tänker på det.

Ser fram emot måndag med för den delen (även om jag längtar efter helgen i första hand)... för på måndag ska jag besöka mitt nya jobb. Har väl egentligen inte berättat om det här på bloggen, även om många vet om det. Men efter att mitt vikariat går ut i juli, så har jag skrivit på en tillsvidareanställning. Samma arbetsgivare men en annan förskola. Det roliga är att vi i stort sett bara kommer vara en ny ihopsättning av personal på denna avdelning. Vilket innebär att vi får bygga upp verksamheten så den passar oss. Och ja, därför ska jag vara där halva måndagen för planering. Jag ser fram emot detta! Jag är glad att jag fått denna tjänsten, det gör att saker och ting faller på plats i mitt lilla liv. Jag känner absolut en trygghet inför framtiden. Att slippa ännu ett långvik och behöva oroa sig vad som händer efter det känns underbart.

Däremot, har jag REDAN en enorm seperationsångest inför att sluta där jag är nu. Kan man ens trivas så bra på ett ställe som jag gör nu? Jag hoppas jag kan svara JA på den frågan.

Men nu vet ni som inte visste innan, lite om vad som händer i mitt liv.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0