Drömyrket

Har spenderat den senaste timmen framför dokumentären "Viktorias liv". Den handlade om en tjej som haft ett hjärtproblem sedan födseln, men nu fått ett nytt hjärta. Hennes liv har svävat mellan liv och död och hon har spenderat en stor del av sitt liv på sjukhuset. För några år sedan gick en annan dokumentär med samma tjej, nu fick man följa upp hur det gått för henne.

Tårarna har rullat ner för mina kinder till och från under dokumentären. Det gör så ont i mig när barn är sjuka. När barn får spendera så mycket tid på sjukhuset. Barn ska få vara friska, de ska få leka och busa hela dagarna och göra hyss för deras fröknar på förskolan. De ska inte ligga i en sjukhussäng.

En stor dröm jag har är att någongång i mitt liv, få arbeta som lekterapeut på en barnavdelning på ett sjukhus. Att få göra deras sjukhusvistelse så positiv som möjligt. Eller i värsta fall, göra deras sista tid i livet till en bra tid. Denna dröm har jag haft i många år och jag kommer någongång se till att göra den drömmen sann.


Postat av: Thessan

jag gjorde det samma

2011-06-01 @ 10:07:32
URL: http://thessan85.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0