Deltävling 1

Första deltävlingen i melodifestivalen är nu över. Och jag tycker faktiskt inte det var ett jättestarkt startfält. Men då kan det väl förhoppningsvis bara bli bättre.

Danny var väl egentligen klar för finalen innan han ens gick på scenen. Storfavorit så det skrek om det. Men det kändes väl inte direkt som en Danny-låt. Men ändå helt okej. Killar som kan dansa är rätt sexigt, det kan man inte säga något annat om. Andra finalisten Swingfly, den låten blev mycket bättre redan andra gången när man lyssnade på den, och den har ett härligt gung. Garanterat en låt som kommer spelas ute på krogarna om några veckor.

Dilba trodde jag faktiskt skulle komma med en mycket starkare låt. Detta var ju ändå lite av en comeback för hennes del. Borde man då inte få till en riktig slagdänga? Nej, den låten gillade jag faktiskt inte alls. Le Kid var faktiskt lite härliga. Där hade vi även med en kille från grannstaden, Vänersborg. Men absolut inget man skulle vilja skicka till tyskland. Så i det stora hela så var det allt de bästa som gick vidare.



Någon som vet om man kan få tag på den klänningen som Marie Serneholt hade på sig? Eller kan den vara speciellt uppsydd till henne kanske? I vilket fall som helst så älskade jag den!

Postat av: Mallan

att sjunga in the club 29 gånger på 3 minuter är inte okej. o då har jag inte räknat med the club som gick som eko. Swingfly däremot var BÄST!!!!!!!!!!

2011-02-06 @ 11:16:21
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0