Upp i vikt?

Att vara överviktigt är ett stort problem. Men något som inte uppmärksammas lika mycket är när man tycker man är för smal och verkligen vill gå upp i vikt. Det är något jag tampats med i alla år!  De senaste åren har jag accepterat min kropp. Att jag har accepterat den betyder verkligen inte att jag gillar kroppen. Acceptera och gilla, det är två olika saker. Får jag bestämma så vill jag åtminstonde öka med 5kg (sedan är inte antalet kilo det viktiga, utan mer hur kroppen mår), och att de fördelar sig där jag önskar. Typ... armarna, benen... ja. Lite mer kvinnliga former helt enkelt;) Önska kan man ju alltid;)

Satt och kikade runt för skoj skull på nätet. Hittade en väldigt bra sida, som verkligen fokuserar på hur man går till väga om man vill gå upp i vikt. Oftast brukar överviktiga stå i fokus på sådana sidor. Men inte här. När jag har lite mer tid och ork ska jag gå igenom den sidan från grunden. Men genom att lusläsa lite så inser jag ju att kosten är otroligt viktig. Frukost, middag, kvällsmat räcker definitivt inte. Träningen är viktig. Framför allt att träna styrka.

Jag tänker ge sidan en chans. De tipsar även om en del kosttillskott, men det väljer jag att avstå=)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0