Tisdag 5e mars

Jag anser mig ha ett sjukt stort sötbehov. Någon godisbit varje dag i stort sett. Och ibland kan jag nästan vakna på morgonen och känna att jag vill ha en chokladbit. Och ja, jag vet att det inte är bra med en massa sötsaker. Och nu har jag bestämt mig för att verkligen dra ner på alla sötsaker. Inte ta bort helt, men dra ner. Absolut inte för att gå ner i vikt, för det behöver jag verkligen inte. Jag kämpar åt andra hållet istället, haha. Men just för att må bättre.

Mitt största problem är hur jag ska kunna motstå mina begär. Men idag på jobbet diskuterade jag lite med en förälder och fick tipset: Riskaka. Så fort sötsuget kommer så stilla det med en riskaka. Enligt mig har det bara varit frigolitsmak på det. Men fick även tips på goda smaker. Så just nu i mitt skafferi står två smaker:



Pizzasmak och Gräddfil & lök.
Jag är faktiskt förvånad. Jag tyckte det var riktigt gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0