Tisdag 7:e september

Har haft mamma här idag igen. Vi har burit en massa saker från gamla lägenheten. I nulägen känns det som om det är långt kvar innan jag känner mig helt klar. Allt är inte ens uppackat. Okej, det kanske inte är så konstigt eftersom jag flyttade hit i söndags. Men när väl allt är uppe så är det så mycket annat som ska fixas. Till exempel gardiner, mattor, behöver lite mer lampor och en massa andra saker som ska köpas till denna lägenheten. Men det får helt enkelt ta den tid som det tar. Känns i alla fall som om det kommer bli väldigt väldigt bra när det väl är klart. Mitt i allt stök så vill inte kylskåpet fungera riktigt som det ska. Så jag går och väntar på ett nytt (en fördel med hyresrätt, att man slipper stå för sådant själv).

Nu ikväll har jag kollat på Idol. Härligt att det drar igång igen! Och denna juryn som är nu, måste jag säga är tusen gånger bättre än den första juryn. Det blir definitivt bättre tv, och det känns som de kan mer (fast det kan ju inte jag veta). Min favorit är nog Andreas. Mycket beror nog på att jag läst hans självbiografi "Live to win- Låtarna som skrev mitt liv" som är så så så bra. Där förstår man verkligen att han har kämpat för alla de pengar han har. Han har en riktigt kämparglöd. Och det känns som om budskapet med den boken är att verkligen aldrig ge upp med det man vill. Har ni inte läst den, så rekomenderar jag den. Den hjälper en att få lite mer styrka att nå sina mål.

Tänkte faktiskt försöka komma i säng i tid idag. Har blivit lite sena kvällar nu när man gått och småpysslat här i lägenheten. Imorgon dessutom, börjar jag inte jobba förrän 9.30. Härligt.

 

God natt på er!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0