Söndag 12:e september

Jag insåg precis att det är många dagar sedan jag bloggade nu. Många dagar för att vara mig i alla fall. Men det har varit fullt upp de sista dagarna. Försöker skapa en hemkänsla här i nya lägenheten, och jag måste säga att jag är på god väg. Idag började äntligen köket se ut som ett kök. Och vardagsrummet ser ut som ett vardagsrum. Nu ska jag bara fylla på med lite mattor och gardiner i dessa rum. Känns som man får ta ett par rum i taget. Måste tacka min familj ännu en gång för all hjälp med flytten! ! ! Tack!

I fredags var jag ju iväg på räkkryssning tillsammans med arbetskamraterna. Var en riktigt trevlig kväll. Räkorna var underbara och det bjöds på många skratt under kvällen. Sedan när jag kom hem på kvällen (blev ingen sen utekväll inte, skulle ju upp tidigt på lördagen) insåg jag att portkoden inte fungerade på kvällarna. Så där stod jag med en nyckelknippa med typ 100 nycklar. Okej, inte riktigt så många, men inte långt där ifrån. Fattar inte vart alla nycklar går i detta hus. Får utforska det någon dag. Men efter att ha provat nycklar ett bra tag kom jag äntligen in;)

Nu får det bli dusch, kvällsmat och kolla på "Ensam mamma söker". Det blir min söndagskväll det. Tänkte försöka lägga mig tidigt idag. Fast å andra sidan såg jag att "Mamma Mia" börjar klockan 21. Och den filmen kan man ju inte annat än att älska. Får helt enkelt se hur länge jag orkar vara vaken. Klockan ringer ju dessutom 6.00 imorgon.


Postat av: Malin

du glömde skriva vilka som kom och överraskade dig idag. de kanske kan få ett eget inlägg där du förklarar din kärlek till dem?

2010-09-12 @ 21:48:30
URL: http://malleas.blogg.se/
Postat av: Johanna på UNICEF

Hej!



Johanna här på UNICEF, vi har precis startat nätverket: Bloggare för varenda unge - och då du tidigare har skrivit om oss undrar vi nu om du har lust att bli en del av det - en viktig länk i en stark kedja av människor som kämpar för alla barns rätt till överlevnad och utveckling. Och det är absolut kravlöst! Kika gärna in på sidan: Bloggare för varenda unge (http://www.unicef.se/stod-oss/bloggare-for-varenda-unge)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0