Lite småfräckt

Innan jag lämnar datorn för ikväll så måste jag bara berätta en sak. På jobbet när de små barnen är ledsna så finns det en barnlåt som jag kan sitta och nynna på för dem, som alltid skapar ett lugn hos dem. Varför vet jag inte, men till 99% så funkar det. Varför jag nynnar på den, det vet jag inte. Den har liksom alltid funnits där och kommit fram när den behövts. Berättade detta för mamma, att den låten var toppen. Då berättade mamma att hon alltid sjöng den för oss barn när vi var små. Det måste ju vara därför den finns där i bakhuvudet hos mig varje gång. Utan att jag har vetat varför. Visst är det lite fräckt. Att sånna låtar sätter sig fast man var väldigt liten? Vem vet, kanske barnen jag har på förskolan, använder den låten till sina barn när de blir äldre;) Vilken låt jag pratar om? Vargsången ur Ronja Rövardotter.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0