Måndag 18.e oktober

Inte ofta det blir ett morgoninlägg mitt i veckan. Men det får det bli idag. Brukar väldigt sällan starta datorn på morgonen, men idag var jag tvungen att fixa lite saker på nätet såhär på morgonkvisten.

Frukosten är avklarad och jag ska snart ta morgonens andra kopp kaffe. Sedan är jag nog tillräckligt vaken för att möta dagens utmaningar. Dagen kommer väl i och för sig mest ägnas åt att vara på jobbet. Arbetar stägning idag, 10-18. Men tror faktiskt att jag ska börja mig redo att åka när jag druckit upp kaffet. Lägga lite planeringstid såhär på måndag morgon.

Känner mig faktiskt lite trött efter gårdagens Ullaredsbesök. Det tar på krafterna att slå sig fram med kundvagnarna;) Men vet ni vad, jag gör nog ett besök igen om några veckor. Mamma, pappa & farmor ska ner till Ullared. Och som nyinflyttad kan jag nog gå loss på deras inredningsavdelning igen. Så planen är faktiskt att jag ska ta ett par semesterdagar, eventuellt 4-5 november (sedan helg 6-7 november), så får jag en långhelg ledigt. Har några dagar jag måste ta ut snart i ledighet, bland annat pingst, så det passar väl bra! Sedan har jag nog bestämt mig för att ta semester och åka med till sälen 15-19 december.

Jag älskar verkligen mitt jobb. Men visst förtjänar man lite ledigt ibland. Dessvärre lär jag inte kunna ta ledigt så mycket mellan jul & nyår om jag åker till sälen. Men det gör mig inte så mycket. Den veckan där emellen brukar vara väldigt lugn på förskolorna. Och man hinner med att pyssla och leka en massa med barnen.

Nu har jag babblat på alldeles för mycket såhär på morgonkvisten. Och kaffet är klart. Hörs mer ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0