Dag 06 - Mina drömmar

Efter att utlämnat inläggen i serien "om mig" ännu en dag, tar jag nya krafter med det idag. Idag handlar det om mina drömmar.


Alla har vi väl drömmar i våra liv. En del drömmar är mindre och lättare att uppfylla. Andra drömmar kommer säkert bara att förbli drömmar. Men en dröm är en dröm, och de är till för att i alla fall försöka uppfyllas.

Just för tillfället så är jag nöjd med min tillvaro. Men självklart finns det drömmar. En av dem har jag berättat om under flera gånger här i bloggen, och det är att någon gång ta tillfället i akt, lämna sverige och arbeta på en svensk förskola utomlands. Om den drömmen kommer uppfyllas, eller förbli enbart en dröm, det kan jag inte svara på just nu.

En stor dröm däremot (som kanske i andras ögon låter som en liten dröm) som jag redan uppfyllt, är att besöka Thailand. Det är ett land jag velat besöka i många många år. Men efter att ha en flygrädsla utan dess like, så kändes den drömmen omöjlig. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle klara av att ta mig dit. Är det jobbigt med flyg till Grekland, vad skulle jag då inte tycka om att flyga i 13 timmar. MEN, i Januari i år så begav jag mig till Thailand, och jag var så stolt över mig själv när jag äntligen steg av planet och andades thailändsk luft. Och jag kan ju även berätta det, att så som planen ser ut nu, så återvänder jag till Thailand i januari 2012.

Vad drömmer jag mer om? Jo, att någon gång få testa på att arbeta som lekterapeut på ett sjukhus. Att få hjälpa sjuka barn som har det svårt, som kanske inte kommer få lämna sjukhuset mer. Men att se till att de får en bra sjukhusvistelse känns viktigt. Eller i värsta fall, en bra tid, innan de går vidare till andra sidan. Det låter jättehemskt, men det känns som om jag vill göra något för dessa barn.

Jag hade också velat få åka till något fattigt land och se hur barnen lever där. Och få vara med och hjälpa till. Hade väldigt gärna velat åka med på en av Plans resor någon gång i framtiden.

Som sagt, drömmar är många. De kan vara roliga, jobbiga, underbara. Men i vilket fall som helst så är drömmar till för att försöka uppfyllas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0