Dag 02 - Mina föräldrar

I "Serien om mig"har vi nu kommit fram till en viktig del i mitt liv, nämligen mamma & pappa.

Mina föräldrar

Många säger att deras mamma & pappa är de bästa. Och det tänker jag med göra. För jag älskar verkligen mina föräldrar väldigt väldigt mycket.

Min mamma är 49 år och jobbar idag på Uddevalla sjukhus. Hon arbetade i många år inom äldreomsorgen, hoppade sedan på högskolan och läste till sjuksyster. Och hon har verkligen kämpat för att komma dit hon vill. Jag är stolt! Mamma ställer alltid upp, oavsett vad. Hon har alltid funnits vid min sida. Utan henne vet jag till exempel inte om jag hade klarat högskoletiden vissa perioder när det var tufft. Tack.

Min pappa är 48 år och arbetar som många andra Edetbor på pappersbruket. Om jag inte minns fel så började han jobba där vid 16årsålder. Man säger ofta att har man en gång hamnat på pappersbruket så blir man kvar, och det stämmer säkert. Men istället för att bli kvar inne i fabriken bland maskiner och stohej så har pappa verkligen kämpat. Han har jobbat hårdare än många andra, och gör det än idag. Han har kämpat sig upp och är idag förman. Och jag har förstått på folk som jag pratat med, att pappa är en väldigt omtyckt chef. Det glädjer mig.

Mamma & pappa har alltid funnits vid min sida och gett mig världens tryggaste uppväxt. Hade inte velat byta ut er mot något. Ni har gett oss så mycket som inte ens går att beskriva. Jag har många fina minnen med er. Varje sommar vi tillbringade i dalarna under vår uppväxt har betytt väldigt mycket, även om ni kanske inte tror det:) Många av mina finaste sommarminnen är därifrån. Höjdpunkten på veckan var när vi fick handla leksaker, hehe.

Alla de veckorna vi tillbringat uppe i Sälen tillsammans är också något jag älskar. Nu ska vi snart upp igen. Denna gång blir det bara vi tre! Ser fram emot att åka längdskidor med er (eller med mamma, pappa åker ju ifrån oss. Det gör väl mamma med egentligen;))

Utan er hade jag inte varit den jag är idag!



Kortet på mamma är taget i Thailand i början av detta året. Och bilden på pappa är väldigt väldigt gammal. En ung pappa. Kan vara så att det är från Dalarna:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0