Tisdag 4.e maj

Har haft en fullspäckad dag idag. Härligt när man har att göra i alla fall! När jag slutade jobba kl 16 idag var tanken att åka och leta upp vart jag ska på föreläsning på torsdag eftermiddag. Ska på en föreläsning om barns säkerhet ute på lekgården bland annat, och det föll på min lott att gå på den eftersom jag är barnskyddsombud på min arbetsplats. Men det blir bra, vi ska ju få träna på Hjärt- och lugnräddning med, vilket passar mig som handen i handsken med eftersom jag inte fått något sådant i min utbildning. Hur man ska göra med vuxna har man väl någorlunda koll på... men att hjälpa barn är ju faktiskt rätt så mycket annorlunda.

På vägen dit var jag tvungen att åka igenom en rondell med två körfällt, och jag kan bara säga det att jag satt och skrattade för mig själv. Bilisterna som var ute och körde samtidigt som jag, kunde verkligen inte köra i rondell. Det stod bilar överallt och ingenstans, kors och tvärs tillochmed. Innan jag kunde köra in och igenom rondellen fick jag helt klart ett gott skratt.

När jag kom hem till Trollhättan igen var det bara i princip hem och vända. En fika med Sandra var inbokad! Och vi gick till mitt favoritfik i stan: Mejeriet. Så mysigt och hemtrevligt ställe. Blev mycket prat och skvaller. En riktigt tjejfika!

När jag kom hem ringde telefonen. Det var ingen mindre ön Alexandra, som jag inte pratat med på år och dar typ. Kul. Så nu ska vi se till att boka in en fika snart. Kul att man håller kontakten med folk även nu när alla hamnat på olika stadier i livet. Jag & Alexandra gick högstadiet ihop, så det är ju faktiskt ett tag sedan nu. Börjar bli gammal.... ;)

Nu ska jag invänta "Cougar town"... Bästa serien på länge. Och ikväll tror jag det blir superbra. Cortney Cox som spelar huvudrollen, slog ju igenom som "Monica" i serien "Vänner". I kvällens "Cougar town" får hon sällskap av ingen mindre en Lisa Kudrow, även hon en skådespelare från "Vänner".



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0