Lördag 25:e juni

Vaknade med ett leende på läpparna idag. Allt känns så himla bra. Jag ser äntligen ett slut på mitt boende i denna lägenhet, och en början på ett nytt liv i en ny lägenhet. I mitt huvud cirkulerar just nu bara inredning, inredning & inredning. Tror jag kommer satsa på möbler som kommer gå i svart.

En brist i min nuvarande lägenhet är förvaringsutrymmen. Här har jag enbart 2 garderober i hallen, ett förråd i hallen & en byrå jag själv köpt hit. Detta går inte riktigt ihop med alla kläder, ytterkläder, skor, sängkläder med mera som jag är ägare till. Men i den nya blir det ändring. Där finns ett städskåp (underbart), 2 relativt stora garderober i hallen, 2 i sovrummet och det bästa av allt, en klädgarderob man kan gå in i. Jag kommer göra om den till en superfin walk-in-closet:) Sedan hade faktiskt tjejen som bodde där nu, ställt upp en klädhängare i sovrummet, och det såg faktiskt riktigt snyggt ut om man gör det på rätt sätt.


Funderar på om mina klänningar skulle vilja hänga på den här. Från IKEA

Igår kväll satt jag och kollade runt på diverse inredningssidor och inser att det är mycket man vill ha. Jag kommer få köpa lite åt gången men när lägenheten är färdig så kan det helt klart vara mitt drömboende utan tvekan.

På måndag ska jag ringa den nya hyresvärden och jag hoppas på att få skriva papper så fort som möjligt så inget annat händer. För man kan ju inte vara helt säker förrän man skrivit på.

Den kommande tiden får ni nog räkna med mycket inredningstjaffs från denna bloggen. Men det står ni väl ut med? Ska alldeles strax visa er lite tavlor som jag vill ha!

Postat av: Malin

nej för fan inte svarta möbler, jag ångrar mig stort då man måste damma hela tiden

2010-06-25 @ 23:35:48
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0