Fredag 18:e juni

Sitter och slappar framför tvn denna fredagskväll. Det är konserten på svt, inför det kungliga bröllopet imorgon. Det var det enda som gick att kolla på denna kväll. Men jag måste erkänna att det ska bli gott när all denna hysterin kring bröllopet lagt sig. Det känns som det tar upp all tid i media just nu.

Känns rätt skönt i vilket fall att det är helg nu. Hade en relativt lugn dag på jobbet idag. Och jag måste bara berätta en supersöt sak. När jag satt inne med mina barn i det rummet vi sitter och äter, så började vi prata om ketchup och vad man kan äta till ketchup. Så är det en pojke som säger att man faktiskt kan äta ketchup till allt. Och då berättade jag att min farfar älskade ketchup och hade det till det mesta... haha! Så utspelade sig detta:

Barnet: Äter han det till allt, tillochmed till pannkakor?
Jag: Jo, om jag inte minns fel så gjorde han det en gång, eller så var det bara för att skoja med oss barnbarn.
Barnet: Du får fråga honom.
Jag: Ja, men tyvärr finns inte min farfar kvar längre, han är död.
Barnet: Är han? Men då är han ju en ängel, en fin ängel. Han ser dig. Han kanske ser dig nu när du sitter här med oss, för han flyger nog runt lite överallt...

Hur gulligt var inte detta. Jag kan erkänna att jag kände mig lite rörd. Barn är underbara att jobba med. Jag älskar mitt jobb!


Postat av: CaTTis

Barn säger många ggr det som man behöver höra men som ingen vuxen hade vågat säga och det är oftast då det blir hel rätt! =) Fint sagt var det iaf. Kram

2010-06-21 @ 13:31:55
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0