Måndag 18:e januari

Sitter och vilar ögonen på Idrottsgalan 2009, samtidigt som jag försöker få iordning allt inför morgondagen. Just nu sitter jag och ska betala in lite räkningar så att det är färdigt. Känner mig helt slut nu ikväll, så ska koka mig en kopp te snart och bara njuta av kvällen.

Spenderade förmiddagen på arbetsförmedlingen. Så blir det när man tar examen utan att ha fått tag i något jobb. Kändes som om det var jag och hela trollhättans befolkning som var där. Var nog där i typ 2,5 timma innan jag var klar. Blev bara mer och mer irriterad på att inte få komma in, så hoppas jag inte behöver ha allt för mycket kontakt med dem innan det är dags för mig att snika åt mig ett jobb.

Jag & Malin var hemma med våra katter hos vår moster förut, för att få hjälp med att klippa deras klor. Dessa katter gillar inte riktigt att klippa klor, så då är det tur att vi får hjälp. Och sedan är det ett ypperligt tillfälle att låta de springa av sig innan. De var även ute och busade i snön... våra sötnosar.

I alla fall.... när vi var påväg hem så började vi prata om älskade farfar. Och vi blev så fulla i skratt båda två när Malin påminnde mig om en sak som inträffade när vi var små. Detta finns på film, så jag tänkte försöka kolla på det när jag orkar och känner mig redo. Det var i alla fall när vi var i Göteborg och besökte Slottskogen. Malin & jag ville verkligen åka ett sådant där "Turist-tåg". Farfar påpekade flera gånger att nej, vi ska inte åka det tåget nu, utan vi ska åka hem. Vi hade ju redan fått göra så mycket. Men vi fortsatte att tjata på farfar och farfar fortsatte att tjata emot oss. Men när nästa "scen" på filmen kom så satt jag, Malin & farfar och åkte det där jäkla tåget. Det var sådan farfar var... världens snällaste människa som vandrat på denna jord. Saknar honom enormt mycket.


Farfar, du kommer alltid finnas med mig vart jag än går! Imorgon får du följa med oss till Thailand.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0