Torsdag 29.e april

Jag har haft en lång dag på jobbet (9-19.30) och är allt annat än pigg. Hade planer på att fixa en massa saker när jag kom hem från jobbet, men så blev inte fallet;) Tröttheten tog över rätt snabbt. Så istället startade jag tv.n och klickade fram tv3 där de "Lyxfällan" började. Och jag måste säga att jag kan bli riktigt frustrerad ibland av att se det. Men idag är det värre än värst. En 27årig tjej men en son på 6 månader (tror jag). Hon klarar inte av att försörja sig ekonomisk själv, eftersom hon lägger en hel del pengar på bland annat shopping och fika. Istället jobber hennes mamma 160% om jag inte minns fel. I vilket fall som helst så har mamman två jobb, för att försörja sin dotter på 27år! Skrämmande. Jag anser att man ska kunna klara sin ekonomi själv när man flyttar hemifrån (självklart finns det undantag ibland när man har problem med ekonomin, men gå då inte och shoppa upp alla pengarna istället).

Jag flyttade hemifrån när jag studerade... och jag har aldrig behövt be mamma och pappa om pengar eller hjälp. Sedan ska jag inte sticka under stolen och säga att jag aldrig fått pengar/saker av dem, men jag har aldrig bett om det. Utan de har gett mig saker för de velat det. Och självklart är jag tacksam för det. Men jag hade ALDRIG tagit att mamma eller pappa jobbade extra bara för att försörja mig, jag är ändå 24 år!

Frustrerad, märks det?

Sista arbetsdagen på veckan imorgon. 8-16, men ska försöka smita iväg lite tidigare. Imorgon är det valborgsmässoafton med. Hur "firar" ni den? Själv ska jag hem till Emelie från klassen på lite födelsedagsfest. Resten av helgen ska jag sova bort.... nej, det ska jag inte;) Men just nu känns det som om jag skulle kunna göra det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0