Söndag 25:e oktober

Jag hade helt glömt bort att ställa om klockan till vintertid. När jag vaknade imorse och klockan bredvid sängen visade 10.30 och mobilen visade 09.30 blev jag lite fundersam, men sedan kom jag allt på vad det berodde på.Vilken tur, jag som inte hade tänkt sova så länge idag. Halv 10 är ju ingen fara på en söndag. Men när klockan blir upp emot halv 11 brukar jag känna att jag sover bort hela dagen. Sådan är jag!

Blev en lugn morgon med frukost framför tv.n. Nu har jag även lyckats ta mig igenom en engelsk text till skolan imorgon. Tacka vet jag Google translate. Inte helt hundra översättning, men denna gången blev det faktiskt helt okej, så nu fattar jag innebörden i alla fall. Men kan i ärlighetens namn säga att jag inte kommer lägga så stor vikt på den texten. Litteraturseminariumen i denna kursen har inte varit speciellt bra, så varför skulle det bli det denna gång?

Nu får det bli en liten paus från pluggandet. Får se vad jag hittar på att göra. En kopp kaffe får det i alla fall bli. Tänk, för några år sedan drack jag inte ens kaffe, nu kan jag inte leva utan det. Så kan det gå. Gott är det i alla fall. Rätt lockande att vila ögonen en halvtimma eller två med. Sömnen inatt var lite sisådär. När jag väl somnade så vaknade jag lika snabbt av ett jäkla bråk utanför *ge mig en ny lägenhet tack*, och sedan har Alva haft spel hela natten, igen.

Har kommit in i en period igen då jag lyssnar på "Simple plan" så fort jag får stunden. Just nu är det denna låten som surrar ut från min spotifylista, lyssna och njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0