Migrän?

Dagen blev inte alls som jag planerade, tyvärr. Hade en massa saker jag ville hinna med idag. Det jag hann med var skolan ett par timmar och på vägen hem hämtade jag ut biljetter till Magnus Betner, som jag, Rita & Petra ska på i februari.

När jag väl kom hem började jag känna att huvudet inte ville vara med längre, och bara minuterna senare så var yrseln här. Jag har lärt mig att känna av när det kommer. Då vet jag att det är lika bra att lägga allt man har åt sidan och lägga sig i soffan eller sängen. Så jag drog ner mina persienner och släckte ner hela lägenheten, för att sedan sova bort några timmar. Nu är yrseln borta... och då är illamåendet här, som vanligt. Så av erfarenhet vet jag att efter lite sömn så kommer jag må bra imorgon.

Säger varje gång att jag ska ringa läkaren när detta kommer... men då har typ aldrig vårdcentralerna telefontid, och orka besöka akuten? Men jag tror till 99.9%  säker på att detta är någon migränform. De kan ju yttra sig på liknande sätt... tror jag. Men det är obehagligt. Så nu är det nog dags för mig att bädda ner mig i sängen.... igen, och sova så jag är pigg till imorgon. Då ska jag först ha heldag i skolan, och sedan följa med mamma till sjukhuset för att hälsa på mormor. Måste ju besöka henne och underhålla henne lite!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0