Torsdag 30:e juli

Nu är jag hemkommen från några underbara dagar i Stockholm! Har varit där under ledigheten för att umgås med min kusin, Caroline, som bor där uppe. Drar en liten redogörelse för vad jag har haft för mig där uppe:

Måndag: Begav mig upp till Stockholm efter att ha vaknat till liv efter jobbet. Stannade till i edet innan vi begav oss ner till gbg för att sätta mig på tåget mot våran huvudstad. Tyvärr fick jag åka det sega tåget som tar närmare 5 timmar. Men jag försökte roa mig på bästa sätt. Sov lite, läste lite, lyssnade på musik. Sedan ringde Sandra med, och det kändes väldigt kul att prata med henne:) Hon hade nätt och jämt kommit hem från BB. 

Jag var uppe i storstaden väldigt sent, och blev då uppmött av Carro. Vi åkte hem till henne och åt lite kvällsmat och tjatade en massor. Var ett tag sedan vi sågs! 

Tisdag: Denna dag stod shoppingen på schemat. Jag ÄLSKAR verkligen att shoppa när jag kommer till stockholm. Så vi åkte ut till Skärholmen och deras shoppingcenter. Måste medge att jag faktiskt höll i pengarna rätt bra denna gång. Blev lite tröjor, smycken och en jättesöt klänning från VILA. Den får nog åka på nästa helg, då jag ska ut med lite tjejer från klassen! Och när man åker till Stockholm hör det väl till att i alla fall se minst en kändis. För mig blev det Viktor Åkerblom Nilsson ute i Skärholmen.

När vi shoppat klart begav vi oss till Ica för att handla lite gott för kvällen. Där möttes vi utav en väldigt speciell man i kassan. Haha jag skrattar bara jag tänker på det. Kanske får dela med mig av detta i ett eget inlägg om ni är intresserade;)

I alla fall, kvällen spenderades med varma mackor till kvällsmat och sedan varm fruktsallad (ginos heter det väl tror jag). Satt och slöade framför filmen "Mamma Mia". Gillar verkligen den filmen.

Onsdag: Blev tidig uppstigning. Idag skulle vi ut till skärgården. Närmare bestämt Sandhamn. Strax över två timmar tog båtresan dit! Jättemysigt ställe. Minns ni serien "Skärgårdsdoktorn"? Det kändes precis som man befann sig mitt i den serien. Ännu mer kändes det som det när ambulanshelikoptern kom och hämtade folk... tre gånger. Usch, läskigt! Men vi hade i alla fall en jättemysig dag, och mat blev det på seglarklubben. Ska det vara så ska det vara;) Kvällen spenderades med sällskapsspel.

Torsdag: Åkte hem med tåget redan vid 11. Nu blir det slappande resten av kvällen. Klockan ringer halv fem till morran!

Postat av: TOBBE

Min sömn har varit sådär... katten väkte mig i morse när hon lekte med sin svans, och det hördes. nästa gång ska jag hämnas på hon när hon sover så djupast :D haha.

2009-07-30 @ 20:11:54
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har du väl ändå fått till dagarna lite fel :D

2009-07-30 @ 20:55:59
Postat av: Jenny

Lilla stumpan har du tänkt på vilken dag det är idag. Har du blivit lite veckovill kanske. kram mamsen.

2009-07-30 @ 21:03:10
URL: http://jennyssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0