Torsdag 16:e juli

Blev sovmorgon idag! Gick inte upp förrän 10.30, och för mig är det att sova väldigt länge. Men jag klagar inte, kändes som om jag behövde det idag! Nu är jag igång med tvätten för fullt, skönt när det är klart. Ska väl snart bege mig ut i köket och försöka mig på en pastagratäng. Hittade receptet på tasteline.se. Malin gjorde den igår och sa att den var god, så vi får hoppas på det!

Har även klickat hem lite böcker, då jag insåg att jag knappt har nått att läsa efter "Luftslottet som sprängdes", som jag håller på med nu. Det blev dessa böcker:

1.    2.    3.    4.

1. "Marley och jag: Livet och kärleken med världens värsta hund"
Jag har sett filmen och älskade den. Det bjöds på både skratt och tårar, vilket jag hoppas boken med kommer göra! Hur dum denna hund än är, och hur korkad den än är, så visar denna på hur man kan fästa sig vid ett djur! Ser fram emot att läsa den.

2. "En shopaholics bekännelse"
Även denna har jag sett som film, för inte alls så längesedan. Riktigt charmig! Har hört att denna bokserien ska vara bra, så kände att det var dags att ge sig in i den nu! Finns en rad böcker i serien, det gillar vi!

3. "Skändad - en överlevares berättelse"
Handlar om en flicka som varit med om både det ena och det andra. Könsstympning, våldtäckt, bortgifte mm. En dag får hon nog och slår tillbaka. Jag gillar att läsa verklighetsbaserade böcker, det kan jag inte sticka under stolen med. Tyvärr är det oftast dessa som är hemskast!

4. "En förtjusande man"
En av mina favoritförfattare är utan tvekan Marian Keyes. Hon skriver på ett sätt som fångar läsaren! I alla fall mig! Jag blev hur glad som helst när jag såg att det fanns en bok jag inte läst. Gillar man chiklit så är hennes böcker att satsa på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0