En ica-affär i Stockholm

Nu har klockan blivit så mycket, att det är dags att sova om man ska upp 04.30, men innan det tänkte jag dela med mig av kassören på ica som jag lovade er. Och när ni läser detta, så måste ni tänka att han låter som han går på överenergi hela tiden med.

En dam framför oss ska endast köpa Pringles.

Kassören: Så du ska hem och äta pringles du?
Damen: Mmm
Kassören: Jag har väl egentligen ingenting att säga om det.
Damen:
Kassören: Tycker du att jag är jobbig?
Damen:
Kassören: inte, vad bra!

Sedan är det dags för oss att lasta upp det vi ska handla. Det vill säga brödet som heter "Äntligen", och en hel del frukt

Kassören: Oh bröd, Äntligen! (Samtidigt höjer han brödet upp mot taket)
Jag: Mmm
Kassören: Och sedan ska ni ha lite frukt, men det har jag väl inget speciellt att säga om. Oj, ännu mer frukt, fast jag har väl egentligen ingenting att säga om det heller. Oj, kiwi. Du har 4 st här. Fyra för 12kr, fem för 10kr.
Jag:
Du kan ta det som det är, jag orkar inte springa och hämta en till
Kassören: Men jag har redan slått in det så ni får det för 10. Det var väl snällt av mig?
Jag: Ja, tack
Kassören: Vill ni ha kvitto?
Jag: Ja det kan vi ta.
Kassören: Då kommer det där (pekar på skrivaren till kvittot)... Eller det hoppas jag i alla fall, för det brukar det göra. Annars vet jag inte vart det kommer någonstans (Här börjar han kolla sig runt vart kvittot annars skulle kunna komma).

När vi står och packar så är det nästa kunds tur, då kommer:

Kassören: Och här var det naturgodis, inte riktigt lika nyttigt som frukt, men nyttigt...

Snacka om att jag har skrattat åt detta!

Postat av: Leia

Låter som en jobbig kassör. :S

2009-07-31 @ 22:19:09
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Malin

vart var han?! Dit ska jag ju inte gå iaf. Hade ju fått krupp

2009-08-01 @ 12:43:13
URL: http://malleas.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Meeen gud vilken jobbig människa!

2009-08-01 @ 21:58:00
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0