Tisdag 1:e december

Vilken dag. Känns som vintern kommit och det var varken jag eller min bil beredd på. Gick som vanligt bort till parkeringen imorse, för att hoppa in i bilen och köra ner till Lilla Edet där jag har min praktik. Men när jag kom till bilen så var det självklart helt igenisad och det gick inte att komma in i den. Hepp... fort raskt hem igen för att hämta låsolja & låstinare. Men självklart fungerade inte det då heller, den var ju igenfrusen verkligen, hehe. Det fick helt enkelt bli bussen ner till edet.

När jag slutade på praktiken för dagen, traskade jag vidare hem till mamma & pappa. Drack en kopp kaffe och fick sedan skjuts med Malin hem. Tackar man för. När vi kom tillbaka till parkeringen gjorde vi ett försök att låsa upp den. Och låstinaren hade räddat mig. Jag kom in i bilen.... men självklart är det annat som ska krångla, då gick den inte att stänga igen. Suck. Var bara att börja varmköra bilen. Gick in och satte mig och drog igen dörren så gott det gick. Malin hade jag skickat upp till hennes lägenhet. Hur nytta gör två styckna vid en igenfrusen bil? Satt där inne i bilen ett bra tag. Försökte med jämna mellanrum att stänga igen dörren. Utan resultat. Men efter en väldigt lång stund, ja då gick det! Ni anar inte vad glad jag blev då. Att äntligen få stänga av bilen och gå hem till mig och bara gotta mig. Men då gick det inte att öppna dörren inifrån helt plötsligt. Där satt jag som ett fån... instängd i min egen bil. Slutade med ett samtal till Malin: "Jag tror du får komma ner, jag är inlåst i bilen". Yeah yeah, slutet gott, allting gott. Nu är jag hemma!

Till en annan sak. Minns ni att jag skrev att jag funderade på att lägga ut min favoritjulsång, men tyckte det var för tidigt. Idag när jag satt på bussen spelade det julsånger, och då kände jag verkligen julstämning. Därför anser jag att jag visst kan lägga ut min favoritlåt. Det är ju faktiskt december nu. Så här har ni den. Älskar den!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0