Nyårsresume januari-juni-2009

Nu är det slutet av 2009, då är det väl egentligen dags att göra en årsresume. Och den gör jag med hjälp av tidigare inlägg i min lilla blogg, men även från den gamla bloggen, då denna bara har funnits sedan maj.

Januari.
Började med att fira det nya året hemma hos Sofia och Björn som då bodde borta på Stavre. Vi kunde inte bestämma oss i tid vart det nya året skulle skålas in, så det blev mitt emellan deras hem och stan, med andra ord vid bussgaragen. Men det var lika trevligt för det. Annars spenderades mycket tid på skolarbete och även praktik. I skolan gjorde jag en redovisning jag aldrig trodde jag skulle klara av, nämligen att redovisa inför 140 pers, men jag klarade det och oj vad stolt jag var. Lugn stund, vad är det? Arbetade även både på fritids och förskolan, men även borta på lagret. Förutom skola och jobb hann jag faktiskt med att roa mig med. En del svängar ute på stan här i Trollhättan, men även en tur till Göteborg där det vankades vinkväll med Linda & Anna. Där spelades det Buzz och stojade till Singstar. Toppenkväll, flera sånna 2010 tack! I Januari hann jag även med att fylla 23 år. Den kvällen spenderades med Malin & Louise som bjöd på ostbricka. Morgonen efter åkte jag, mamma, pappa, Jimmy och vår hund till Sälen för att tillbringa en vecka! Lite bilder från Januari. Klicka för att få de större.


Februari.
Denna månaden började med några dagar i Sälen som sagt. Spenderade dagarna ute i en härlig vintermiljö. En del skidåkning och långa härliga promenader. Lyckades även, för andra gången, ta mig runt "Kalven runt"... ett längdskidspår på strax över en mil. Inte illa inte! I februari fyllde även Jimmy 17 år. Han börjar bli stor nu! På tal om syskon så var jag med min syster Malin när hon tatuerade in sin fågel fenix över hela sidan. Aj aj aj säger jag bara. Men snygg blev den.

I februari blev det en kväll till med Linda & Anna i gbg. Jag blev firad lite i efterskott i form av Bowling. Innan det var vi på after work. En riktigt trevlig kväll. minns inte om vi gick ut efteråt eller hur vi avrundade den kvällen! Man kan inte minnas allt. I denna månad bokades även biljetter till Ladies Night i Oktober. En grupp tjejer på 8 st, men medlemmarna förändrades lite under tiden, men det blev bra tillslut ändå! I denna månad hade även Sofia & Björn avskedsfest, eftersom de skulle ut och resa i 3 månader. Lyllosar. Men trist att säga hejdå till goa människor. Men en rolig fest var det i alla fall!!! I samma veva kom den stora nyheten: Att Sandra & Fredrik skulle bli föräldrar.

Även denna månad flöt både skola & jobb på bra. Vi arbetade med Storyline i skolan, och kan väl i ärlighetens namn säga att den hör till en av de dåligaste kurserna i skolan, men rollspel fick vi träna på i alla fall:) Och nu för tiden har jag inte speciellt svårt att tala inför stora folkgrupper!



Mars.
Det första som gjordes denna månad var att boka biljetter till musikalen "Rent"  som skulle vara i april,nere i Kristianstad tillsammans med Malin. Passade även på att boka hotell med. Sedan ägnade jag den första tiden av mars till praktik på förskolan. Ett par veckor. Hade även en liten fest med några tjejer från skolan, hemma hos Malin i Vänersborg. Kan väl egentligen säga att det var första festen med några av dessa tjejerna, men fler skulle det bli! Lyckades även tappa kameran inne på Lipz samma kväll, men ibland har man tur, den blev upphittad och jag kunde få tillbaka den. Tack för det.

Sedan följde jag med Malin när hon avslutade sin tatuering på sidan. Säger det igen, aj aj aj, men fin blev den. När vi ändå pratar om Malin kan man nämna att jag fick henne och hennes katter som en liten inneboende några dagar, då hon inte kunde bo i sin lägenhet. Då var det bara för katterna att gilla läget och försöka komma överens. I samma veva kastrerades Alvina och gick runt med sin lilla tratt här hemma. Det tyckte hon inte alls var kul, men det fungerade bättre än när Alva hade sin.

Jag & Malin åkte ner till Göteborg tillsammans med moster & morbror för att besöka resemässan. Ojojoj vad sugen man blev på att resa då. Och oj vad mycket pennor man kunde roffa åt sig, och tävlingar man kunde delta i... men inte något vann vi.Trist.

Även här i mars så lämnade jag & Johanna in till lärarna på högskolan vad vi ville skriva vår C-uppsats om. Det blev om hur man kan underlätta skolgången för barn med neuropsykiatriska funktionshinder.

April.
Började månaden med att känna att jag inte alls ville bo kvar här, då restaurangen mitt emot satte upp sin uteservering. Väsen till långt in på nätterna var att vänta. Men jag och Malin åkte ju iväg till Skåne ett par dagar så då slapp man det ljudet. I skåne hade vi det toppen och njöt av att komma bort lite. Och musikalen var superduperbra. Fick även träffat Skåne-emelie en snabbis där nere. Lite shopping hann vi såklart med när vi var där nere med. Och visst är det underbart att bo på hotell?! April betydde även att jag fick upp ögonen för Stieg Larssons trioligi, med den första boken "Män som hatar kvinnor". Skulle inte dröja lång stund innan jag var fast
vid hans böcker. Underbara.

Detta året bestämde jag mig för att ha en lugn påskafton. Jag & Louise blev bjudna på påsklunch hemma hos Malin. Mumsigt. Kvällen spenderade jag nere hos mamma & pappa i edet, och stannade faktiskt där över natten. Skönt med en lugn påsk!

En annan bra sak jag gjorde var att anmäla mig som fadder inom Plan. Så sedan april är jag fadder åt en liten tjej i Benin. Och det har jag inte ångrat någongång. Tyvärr tar det ett tag för brev att nå fram till varandra, men när jag väl får något brev av henne så läser jag det med ett leende på läpparna. Det är så kul att få läsa om hennes framtidsplaner och jag hoppas verkligen hon lyckas med det.

Under denna månaden stundade det även bröllop mellan Alexandra och Joakim. Oj vilket fint bröllop med en tillhörande bröllopsfest. Hade verkligen skitkul hela kvällen och jag hoppas att Alexandra och Joakim var nöjda med sin dag, men det kan jag inte tro något annat.

Och i slutet av månaden var även c-uppsatsen igång på allvar. Vet inte om jag visste hur stor tid den skulle ta upp av mitt liv då... är nog glad att jag inte visste det då.



Maj.
Den 4.e maj bokade jag & Malin resan till Grekland, Lefkas. Avresan skulle bli den 1.e juni. En månad att räkna ner då. Men att ha denna resan att se fram emot gjorde att man stod ut relativt bra i skolan med allt vad c-uppsats hette. Nu var det skriva skriva skriva som gällde, samt att göra våra intervjuer. Det tillbringades mycket tid tillsammans med Johanna, men vad gör det, för så kul jag har tillsammans med henne så kan även de jobbigaste stunderna med uppsatsen bli roliga.

Denna månaden blev det även klart att jag skulle tillbringa ännu en sommar på pappersbruket i Lilla Edet. Sjätte sommarn för min del. Nytt för i år var att man var tvungen att lämna ett drogtest, men det var ju inget man behövde oroa sig för eftersom jag aldrig tagit någon drog i hela mitt liv. Men minns att jag var lite orolig eftersom jag var ute och festade på lördagen, och skulle göra testet på måndagen. Man vet ju aldrig.... För sjätte gången var jag även på introduktion på pappersbruket, där det handlade om säkerhet... som alla andra år. Men efter vad som händer lite senare under året 2009 så förstår jag varför man skall gå på dessa år ut och år in. Det återkommer jag med framåt slutet av året.

Erika hade även bott nere i Göteborg i ungefär ett halvår (?) innan hon valde att bege sig upp mott norrland igen. Men innan hon for iväg så passade jag på att träffa henne nere i gbg och shoppa och umgås på stan. Är så glad att jag fått den människan i mitt liv, men ibland önskar jag att vi bodde närmare varandra, och jag MÅSTE komma upp till dig någongång och uppleva norrland!

Under denna månad passade vi på att fira mormor & morfar som fyllt 80 båda två. Vi hade bjudit in hela tjocka släkten typ till ett ställe ute i buschen där vi skulle äta:) Jättemysigt ställe, minns tyvärr inte vad det heter eller vart det låg. Utanför Grästorp i alla fall. Mormor och morfar trodde bara det var vi som skulle vara där, så ni kan ju ana vad överraskade de blev. Det var en fin dag, både för dem och för oss. Jag älskar verkligen min mormor och morfar såååå mycket, så ni anar inte.

Nu när sommaren var på ingång blev det även några kvällar på "Strandgatan", Trollhättans mysigaste Cafe. Där kan man sitta av flera timmar på en kväll om man har trevligt sällskap. Sitta med en cider och prata en massa strunt, det är livet det! Och när jag inte satt där så spenderade jag månaden med att stressa upp mig inför flygresan som var på ingång. Mardrömmarna kom titt som tätt.

Juni
Den första Juni åkte jag & Malin till Grekland för att vila upp oss under en vecka. Det var verkligen en skön vecka som bestod av 100% vila... förutom den långa promenaden vi tog upp till vattenfallet, men det var en trevlig utflykt. Vi fick många nya "vänner". Eller vad säger du Malin, Löjliga familjen var fint folk det. Och vi fick vara vittne till en liten kärlekshistoria med, hihi. Ibland kan jag fundera på hur det gått för dem:P Inte många som fattar, typ bara Malin.

Även denna månaden blev det en del kvällar på Strandgatan. Mysigt. En av dessa kvällar spenderades med Emelie & Cornelia, men även med Sofia. Herregud, vi hade ju inte träffats sen i februari. Så det var verkligen jättekul den kvällen. Den avslutades på Butlers. Toppenkväll. Det blev allt mer fest den månaden. Bland annat Fredriks utflyttningsfest. Kanonskoj den med. Där gick sängar sönder, ibland går det vilt till, men kul var det. Gillar när alla är på hemmaplan. Det händer egentligen bara på sommaren och vid jul. En annan kväll på Strandgatan, eller eftermiddag kanske det var, spenderade jag tillsammans med Skåne-emelie som var uppåt landet tillsammans med sin familj. Det blev en cider på strandgatan och sedan en sväng hem till mig. Trevligt när man väl kan ses. Får bättra oss med det:)

I mitten av Juni var det även dags att återgå till pappersbruket och jobba skift igen. Var med blandade känslor jag återvände dit, men relativt snabbt kändes det bra igen. Skillnaden för i år var att jag aldrig kom in i att jobba skift, utan att jag var ständigt trött. Innan brukade jag kunna ställa om kroppen rätt bra, men inte i år. Midsommarnatten spenderade jag på bruket. Men för mig gjorde det inget, man tjänar så otroligt bra den helgen, så jag var mest glad. Och midsommar firade jag hemma hos mamma & pappa innan det var dags att gå ner och jobba.

Något som ingen kan ha missat denna månaden är självklart Michael Jackssons död. Man är uppvuxen med hans musik, och helt plötsligt finns han inte mer. Sånnt är tragiskt. Men hans musik kommer alltid vara lika stor som när han levde. Det behöver man inte tvivla på.

Men till något roligare då. Den 24.e juni bokades min drömresa till Thailand. Jag, mamma & Malin bokade resan som skall avgå den 19:e januari 2010.



Detta var en del av året. Närmare bestämt halva 2009. Ska försöka lägga in resten imorgon innan vi slår om till 2010, för nu orkar jag inte mer. Detta har tagit längre tid än jag trodde det skulle göra. Men nu vet ni hur mitt första halvår var!

Postat av: Emelie

Ja det var en jättemysig kväll gumman, trots dina vilda katter haha. Hoppas 2010 blir ett fantastiskt år och att vi ses igen då=).

Pusssss

2010-01-01 @ 21:03:04
URL: http://extravagantly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0