Lördag 26:e december

Nu är julhelgen över för i år. Denna julen firades lite annorlunda... Vi var inte på de ställena vi brukade vara pågrund av att mormor varit sjuk en längre tid denna höst & vinter, och är fortfarande inte helt okej. Sedan är även min farfar sjuk, så det har kännts tufft. Men vi försökte göra det bästa av det ändå, och jag tycker vi lyckades bra!

På julafton åkte jag & Malin ner till Lilla Edet. Vi plockade även upp mormor och morfar och tog med de ner. Julfika stod på schemat hemma hos mamma och pappa. Mammas kusin, min syssling och hennes man kom dit med. Var riktigt mysig start på julafton! Därefter åkte vi vidare till Trollhättan och hem till min moster med familj, för att äta julmat! Mumsigt! Dit var även mormor och morfar med. =) När klockan närmade sig 15 började folket droppa av därifrån. Men jag, Malin & Jimmy stannade kvar och kollade Kalle Anka tillsammans med Carro och min morbror. Vi var de enda som var kvar. Moster hade begett sig till jobbet. Men man kan väl säga att det var Malin & Jimmy som kollade på Kalle Anka, vi andra passade på att ta oss en powernap framför tv.n ;) Man blir trött av all julmat.

När Kalle Anka var slut åkte jag & syskonen ner till Lilla Edet för att fira resten av julaftonen tillsammans med familjen. Det blev julklappsutdelning och mys i vardagsrummet. Trots att det inte alls blev som en vanlig julafton så tycker jag att vi gjorde det bra ändå, jag är nöjd.


1. 2. 3. 4.

5. 6.

1. Max öppnar julklappar
2. Anderssons egen tomte
3. Pappa är trött efter att ha firat jul hela dagen
4. Granen
5. Mamma, lagom glad att vara med på kort
6. Max julklapp från mig ;)

Sedan var det dags för juldagen. Den blev väl inte som man önskat. Farfar fick åka in till sjukhuset igen och är nu inlagd där. Det känns tungt, men samtidigt vet jag att han får den vård han behöver och vill ha. Men ja, det är jobbigt just nu, mer behöver jag inte säga om detta.

När mamma kom hem från sjukhuset så åt vi julmat innan jag & Malin begav oss hem till Trollhättan igen. Ett jäkla snöoväder var det. Skönt att det var Malin som satt bakom ratten och inte jag. När jag kom hem var det dags att göra sig redo för kvällen. Förfest hemma hos Sandra stod på schemat. Kan i ärlighetens namn säga att jag inte alls var speciellt laddad för det, på grund av förmiddagen som hade varit och man oroade sig för farfar. Men jag hade väl inte kunnat gjort mer nytta genom att sitta hemma och grubbla. Utan jag begav mig på förfest och umgicks med bra folk som gjorde att man kopplade bort allt det jobbiga för en kväll. Man behöver det. Jag hade en toppenkväll verkligen!  Kom dit tidigare än alla andra och passade på att busa lite med Wille som var där en stund, innan hans mormor kom och hämtade honom för att vara barnvakt. Skönare unge får man leta efter! Kvällen avslutades på Butlers!

1. 2. 3. 4.

5. 6.

1. Mina solstrålar:)
2. Fredrik är laddad
3. Det är Sandra med!
4. Festfolk
5. Festfolk
6. Karin var glad!

Och idag då, annandag jul. Har inte gjort så många knop. Tog en sväng på stan med Malin, det är det enda. Ska inte göra några knop nu ikväll heller. Utan bara vila och ta det lugnt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0