Tisdag 27e mars

Nu tänker jag kasta in handduken för idag. Sängen lockar väldigt mycket just nu. Ögonen går i kors redan och klockan ringer 04.40. Har en mindre härlig dag framför mig imorgon med. Först jobb 6-13 och sedan utbildning 15-18. Ja, lite får man klaga;)

Var i alla fall iväg på ett spinningspass förut, kändes lite sådär att gå in i en mörk sal när solen lyste ute. Men jag hade faktiskt sett fram emot ett ordentligt träningspass... att få koppla bort lite tankar (eller ja, i detta fallet, att koppla bort mycket stressrelaterat), och det funkade fint. Kände mig som en ny människa när jag klev av cykeln. Och för stunden så var allt vad stress heter borta.

Ibland önskar jag det fanns en knapp på mig själv som jag kunde trycka på, och all stresskänsla bara försvann. Det kommer och går liksom. Men det är betydligt bättre emot vad det har varit. Jag kunde ju må extremt dåligt bara av att känna att jag inte skulle hinna diska innan jag gick hemifrån. Såg bara en massa måsten. Det är borta nu... oftast. Jag blir bättre på att hantera det helt enkelt, men skulle vilja bli helt bra, så jag kan slippa sånna här dagar emellanåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0