Måndag 25e juli

Spenderat dagen i Ullared tillsammans med mamma, pappa, Jimmy och typ resten av sveriges befolkning. Vad folk det var. Men som tur var, så var det varken kö in eller ut. Fick väl kanske inte köpt så mycket som jag hoppades på, men en del smått och gott fick allt följa med hem. Bland annat ett nytt regnställ för endast 229 kr. Så nu slipper jag svära högt här hemma när regnet öser ner, och regnkläderna är på jobbet. Nu har jag ett på varje ställe. Perfekt. Annars blev det inte så mycket mer i klädesväg... en tunika, svart jeansklänning, mörkgåra mysshorts, underkläder... hmm, ja det var väl typ det. Sedan följde ju självklart en del andra saker med hem. Men tillslut gick man mest och irriterade sig på allt folk.

Klockan tolv däremot så blev det helt tyst i hela varuhuset. Då hölls det en tyst minut för offren i Norge. Tycker det är fint av Sverige att ställa upp på det. Det känns som det är det minsta vi kan göra för vårat grannland. Väljer att inte skriva mer om det, tycker det är så hemskt. Har hållt mig uppdaterad hela dagen med både radio och aftonbladets app i mobilen, om vad som sker i Norge nu. Men jag finner inga ord.


Postat av: Malin

2011-07-25 @ 22:48:55
URL: http://rosa!/
Postat av: Malin

Åh jag vill också göra Ullared!! :)

2011-07-25 @ 22:50:06
URL: http://rosamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0