Måndag 1.e mars

Måndag och ny vecka. Jag var inte speciellt nervös inför min första arbetsdag idag, inte förrän jag skulle gå och lägga mig igår, då kom nervositeten. Men det var bara att intala sig själv att man faktiskt inte behöver vara nervös. Att arbeta med barn har jag gjort i över 4 år nu. Och nu är jag dessutom utbildad förskollärare. Nog borde jag väl ha lite kunskap inom vad jag skulle möta på min nya arbetsplats? Men nervositeten försvann direkt när jag klev in på förskolan klockan 7.15 imorse. Personalen verkar vara en superbra grupp och man känner sig verkligen välkommen. Barnen är en livlig liten grupp, och med livlig menar jag en grupp med väldigt mycket energi. Men mysiga barn med. Så bra personal och mysiga ungar... tror detta kommer bli toppenbra. Rektorn (chefen) har jag gillat ända sedan jag var på min första intervju med henne, fast på en annan förskola. Och hon ringe tillochmed förut för att hälsa mig välkommen och fråga så allt kändes bra. Jag känner mig verkligen välkommen dit! Men kan erkänna att det kändes skönt att enbart jobba 7.15-14 idag. Mycket nytt som ska tas in, vilket gör att man känner sig trött och sliten nu.

Men tröttheten ska inte få vinna idag. Istället ska jag, Malin & Sandra iväg och köra ett medelpass på Friskis&Svettis. Som vanligt tar det emot nu innan, men när man väl är där så fungerar det bra, och det känns bra när man kommer hem igen. Då ska jag förövrigt bädda ner mig framför tv.n med en god och mumsig fruktsallad och kolla på "Spårlöst". Vet inte om jag nånsin kollat på det programmet utan att tårarna har flödat...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0