Onsdag 18:e november

Var ju iväg igår eftermiddags och vaccinerade mig mot svininfluensan. Detta gjordes dels för att jag åker till Thailand om två månader, och känner inte för att åka på något där, och dels för att jag anser att det är rätt gentemot människorna i sin omgivning. Speciellt eftersom jag tillbringar hela dagarna tillsammans med en skock barn som är mellan 1-5 år. Vill verkligen inte att dessa småttingar ska åka på svininfluensan för att jag smittar dem.

Igår kväll kände jag inte av något speciellt, förutom en ömmande arm som inte riktigt gick att röra som jag var van vid. Inatt vaknade jag och hade väldigt ont i armen. Fine, det kan jag stå ut med! Imorse när jag vaknade gjorde armen fortfarande väldigt ont, och kände av lite huvudvärk. Åkte till praktiken, vilket fungerade kanon till en början med. Satt och pusslade med ett par barn innan det var dags för frukosten. Vid frukosten fanns inte matlusten alls.... därefter orkade jag mig på lite sockermålning med några barn inne i målarrummet. Då började jag känna hur jag kallsvettades och inte riktigt hängde med på vad barnen pratade om, satt mest och hmm:ade till svar. Skickade ut alla barnen och begav oss upp i personalrummet för att ha planering. Planerade nästa vecka, samt gick igenom lite saker inför stundande utvecklingssamtal med barnen... men i ärlighetens namn så hängde jag inte med för fem öre. Kände bara hur hela kroppen började värka, huvudet sprängde... och jag fick vackert säga att jag nog får ge mig för dagen. Blev hemgång ett par timmar tidigare, men hade inte orkat. När jag väl kom hem slängde jag mig i sängen, och kollade febern med... låg på typ 39. I vanliga fall har jag väldigt låg temperatur så jag mådde väldigt väldigt dåligt. Men efter en treo och en timmas vilande orkade jag mig upp och lägga mig framför tv.n... här har jag legat. Febern är nog borta, känns det som i alla fall, borde kanske kolla? Huvudet spränger, så det får nog bli en treo snart.

Så ja... jag klarade mig inte ifrån biverkningarna av vaccinet, men de flesta är ju på benen dagen efter, så det siktar jag på! Är ju inte något som smittar, utan endast en reaktion på vaccinet.

Postat av: CaTTis

Ah jag har hört att många ligger däckade en-tre dagar efter sprutan...=( Så det är "normalt" men måste vara äckligt!



Jag hoppar faktiskt över sprutan!

2009-11-18 @ 19:43:51
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0