Söndag 20:e december

Ännu en helg snart till ända. Och man kan väl säga att vintern har kommit för att stanna. Jag hoppas på att vi får en vit jul i år, det var verkligen längesen vi hade det. Känns som man alltid hade en vit jul när man var mindre, men inte längre!

Idag ska jag bara vara inne i värmen, ska inte gå utanför dörren. Bara vara inne och mysa. Tänkte sätta igång med arbetet som ska vara inne den 15e januari... hoppas på att få klart det imorgon så jag kan ha jullov utan dåligt samvete sedan ;) Tre sidor ska det vara, så det ska väl gå an antar jag. Jag ska även bläddra runt lite på cdon och se om jag hittar några bra böcker att packa med till Thailand. När jag reser utomlands är böcker ett MÅSTE när man ligger på stranden. När jag & Malin var i Grekland i somras plöjde jag igenom tre böcker på en vecka. Nu får jag ha i åtanke att jag ska vara borta i två veckor. Så har ni boktips, så tipsa gärna!

Kan även meddela att jag har en del roliga saker som jag räknar ner till just nu! Först är det Sälen över nyår. Valde att åka med familjen dit upp för att vila upp mig lite. Känner alltid en sådan ro när jag kommer upp dit. Har ju varit där uppe minst en gång sedan man var liten. Eller liten, vad kan jag ha varit när jag började åka dit... mellanstadieålder någon gång? Känns i vilket fall som ett andra hem.

Därefter är det dags att ta examen från lärarprogrammet, då jag är utbildad förskolelärare. Den känslan att vara klar med skolan går inte att beskriva i ord. Kommer kännas sååå skönt!

Och sedan kommer nog höjdpunkten: THAILAND! Har alltid varit en dröm att få åka dit, men pga flygrädslan har jag trott att den drömmen skulle förbli en dröm. Men nejdå, om 30 dagar bär det av. Drömmar är till för att uppfyllas!

Nedräkningar:
Sälen: 10 dagar kvar
Examen: 26 dagar kvar
Thailand: 30 dagar kvar

Postat av: Sofia

Men gud Jenny, det är ju helt sjukt, du går ur skolan snart! :D Du är så himla duktig! Kan bara föreställa mig hur skönt det måste kännas. :) Och efter din examen blir det Thailand! Jag ska lära dig allt jag kan om landet så att du är väl förberedd och slipper kulturkrockar, en liten reseguide, hihi. :) Ses snart hoppas jag, puss!

2009-12-21 @ 12:13:48
URL: http://missofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0