Onsdag 17:e februari

Känns inte som jag får gjort så mycket vettigt idag. Har varit hemma hos Johanna idag i alla fall och fått gjort lite nytta. C-uppsatsen börjar se ut som en c-uppsats ska nu, och inget annat;) Skulle kännas skönt att ha den helt godkänd nu, men trodde jag skulle förlora mer i lön än vad jag gör, när jag inte har ett fullständigt examensbevis än. Men den dagen kommer den med! Jag räknar mig ändå som färdigutbildad lärare, väntar bara på betyget i stort sett :)

Sedan att vår kära skola lägger en tenta två dagar innan examensdagen har resulterat i att det är rätt många som skriver omtenta på fredag. Tycker det är sjukt att de lägger en tenta så sent så omtentan ligger efter examensdagen. Hmm... jaja, jag har inte så mycket som ska göras om på den tentan, så det ska väl förhoppningsvis lösa sig. Kan ju hoppas de ändrar på upplägget för nästa års avgångselever:) Men i vilket fall borde jag sätta mig och plugga lite inför den.

Fast ska jag orka plugga får jag nog först se till att få lite mat i magen. Idag blir det köttfärssås och spaghetti. Hade köttfärssås i frysen, så slipper laga något idag. Skönt! Efter maten kanske det får bli en liten vilostund innan det är dags för pluggandet. Är lite sugen att läsa... läste ju första delen av Twillight-böckerna nere i Thailand, och igår gav jag mig på bok nr 2. Kan inte få nog. Har ni inte läst dem, så läs dem! Trodde inte det skulle vara något för mig, men oj så fel jag hade. Läs läs läs!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0