Lev dina drömmar

Planen idag var att komma i säng tidigt. När jag kände mig klar för dagen och var påväg till sängen insåg jag ju att det fanns ett tv-program jag ville se.

Alla vet väl säkert inte att jag älskar friidrott och följer alla stora tävlingar som visas på tvn. Krävs det så ställer jag klockan för att gå upp mitt i natten och kolla något 200meterslopp eller så. Som yngre så tränade jag själv friidrott en del med. Häcklöpning var favorit. Och visst har man haft sina favoriter bland våra friidrottare. Jag har alltid tyckt om Carolina Klüft.

Tv-programmet som visades ikväll var en dokumentär om just Carolina Klüft. De följde hennes karriär och även den sista tiden i karriären. Känslig som jag är slutade iaf kvällen med att tårarna forsade när man fick se hennes sista tävling någonsin för Sverige i Finnkampen 2012.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0