Onsdag 12 september

Vilken härlig dag. Eller ja, jag vet inte om den började så bra.... har skrattat åt mig själv idag. Skulle öppna på jobbet klockan 6.00. I vanliga fall brukar jag dyka upp på jobbet bara någon minut innan jag börjar. Men när jag öppnar så brukar jag vilja vara där i tid. Gärna 10 minuter innan, för att hinna tända upp lokalerna, hänga av mig jacka och skorna osv. Men imorse blev allt så stressigt här hemma. Vet inte vad jag pysslade med, men när jag var påväg till jobbet insåg jag att jag skulle komma nästan precis lagom tills det är dags att låsa upp för barnen och föräldrarna som kommer tidigt.
 
När jag är ungefär halvvägs ser jag en man stå mitt i vägen och vinka in mig på busshållsplatsen. Reflekskläder och någon röd självlysande skylt. Min första tanke är "Nej men det är nog ingen riktigt polis, vad skulle dem göra här halv sex på morgonen, det har ju varit en hel del bluffpoliser ute på vägarna det sista"... så jag tänkte bara köra förbi denna mannen som stod mitt i vägen, då det bara kändes väldigt fel. Haha... tur var väl det, för det var körkorts och nykterhetskontroll. En alldeles äkta sådan, haha. Tror inte jag vaknat ordentligt vid den tiden på morgonen. Hade ju varit fint om jag startat en biljakt då med. Men i tid till jobbet kom jag i alla fall....
 
Men sedan flöt dagen på bra! Härlig dag på jobbet, in till stan påvägen hem för att bland annat hämta ut biljetterna till Johan Glans som vi ska på den 28 oktober. Sedan stenslocknade jag i sängen.
 
Nu är det städning och tvätt på schemat. Och sedan slappande resten av kvällen! Gött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0