Årsresumé 2011

Årsresumé 2011.

Januari
Denna månaden bestod mest med jobb. Det tog mycket av min tid denna månaden.
Detta var även månaden då jag fyllde 25. Den stora festen skulle inte gå av stapeln förrän i mars, men redan nu satte jag & Sandra igång och förbereda våran temafest. Temat var Charter.

Februari
24-timmars på friskis&svettis gick av stapeln. Det går ut på att ett lag tillsammans ska hålla igång en spinningcykel i 24 timmar. Kan lova er att det tog på krafterna att cykla mitt i natten, ligga och sova på golvet i väntan på att köra nästa pass... ja det var inte en dans på rosor om man säger så. Men fyfasen vad roligt det var.
Denna månaden bokades även den kommande paris-resan. Och festplaneringen fortsatte för fullt.

Mars
I mars var det inte 24timmars som gällde, utan nu körde vi istället ett 3timmars jympapass. Behöver jag säga att träningsvärken var ett faktum dagen efter, och dagen efter det? Aj aj aj.
I mars hade även jag och Sandra våran gemensamma 25årsfest, som blev otroligt lyckad.



Och fråga mig inte hur jag orkade, men på något sätt så befann jag mig på ett schlagerpass på friskis&svettis dagen efter;)

April
I april var det lite resande som stod på schemat. Jag och syster begav oss ner till Skåne för att gå på musikal. "Skönheten och odjuret". Skitbra verkligen. Och det gör mycket att få komma bort och unna sig att bo på hotell emellanåt.

När vi kom hem därifrån var det bara till att vara hemma en vecka innan det blev en Paris-resa för att hälsa på Karin. Vilken härlig resa det blev. Skulle verkligen vilja åka tillbaka till den staden.


Maj
I maj hände en hel del. Lillebror tog studenten och blev stor. Jag lyckades ta mig runt Göteborgsvarvet, som inte speciellt många trodde jag skulle klara av. Behöver jag säga att det var en jäkligt skön känsla när jag sprang över mållinjen?

Mamma fyllde 50 och det var öppet hus hela dagen nere i edet. Samma dag skrev jag på kontrakt för mitt nya arbete. Kändes väldigt bra!

Men maj månad var inte bara frid och fröjd. Det var en väldigt känslosam månad. Mormor blev allt sjukare och tillslut fick hon somna in. Man kan inte förklara hur ont det gör att förlora någon nära, förrän man faktiskt är med om det. Helt ärligt vet jag inte om man kan förklara hur det känns då heller. Det har gått över ett halvår nu, och jag har nog fortfarande inte fattat att mormor inte finns hos oss.

Juni
Gjorde debut på mamma & pappas båt i denna månad. Kan väl lugnt konstatera att jag aldrig kommer bli en båtmänniska. Tycker varenda våg man möter är lite läskig, haha. Men samtidigt är det en härlig känsla att befinna sig ute på havet, att lägga till vid någon strand och grilla osv.

Under denna månaden var det väldigt mycket på jobbet med. Enbart några veckor kvar tills förskolan jag arbetade på då skulle stängas för gott. Det tog enormt på krafterna med allt som skulle hinnas göras och så vidare. Tillslut valde jag att plocka ut 1-2 semesterdagar i veckan de sista veckorna, och det var nog det bästa beslutet jag kunde ta.

Det blev även begravning för mormor denna månad. En väldigt fin begravning. En känslosam dag.

Juli
Denna månaden bjöd bland annat på en avslutningskväll med dåvarande kollegor och chef. Det blev en kväll på Lindesnäs i Uddevalla. En riktigt trevlig kväll, och ett bra avslut.

Det blev även ett lisebergsbesök denna månaden tillsammans med syskonen. En helg i nössemark fick det med bli, ute i Sandras stuga. Börjar växa till en fin tradition att ta en helg där ute om somrarna;)

Och självklart blev det Fallens dagar även denna sommaren. Körde en tvådagarshelg, och sedan var jag helt slut!

 

Augusti

I augusti hände inte allt för mycket, mer än att jag började nytt jobb efter semestern. Och det var i stort sett det enda som hände.

Septemer
Även september var en rätt händelselös månad. En utekväll blev det i alla fall! "Svenska Hits" på folkets hus. Annars var det jobb, och liite träning som gällde.

Oktober
Oktober däremot bjöd på lite mer saker. Bland annat en bowlingkväll tillsammans med mina nya kollegor. Jättetrevlig kväll med bowling och mat.

Det blev även en drinkkväll tillsammans med tjejerna, hemma hos Sandra. Det smakades på många goda drinkar. Och kvällen bjöd på mycket prat och skratt. Precis så som en tjejkväll ska se ut helt enkelt.

November
I november så begav jag & Malin oss till Linköping för att hälsa på Karin över en helg. Härligt att komma bort en sväng och kul att få se hur Karin bor. Det bjöds på en hel del shopping, goda drinkar, vin, prat, god mat osv. En toppenhelg med andra ord som jag gärna skulle göra om snart.

Och i november blev det även ett besök ner till Göteborg, för att besöka årets "Ladies Night". I år var vi ett härligt gäng som njöt av en underbar kväll, även om det blev lite miss med maten, men men. Annars var det toppen. Blev även övernattning på hotell. Härligt lyx ibland.

December
Denna månaden bjöd bland annat på Lena & Karins gemensamma 25årsfest. Temat för festen var K. Jag gick tillbaka några år och förvandlades till Doktor Kosmos.

 

Det var även glöggmys hemma hos mig tillsammans med tjejerna. Jättmysigt.

Och som alltid så blev det ju även julafton och nyårsafton i december:)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0