Lördag 4 augusti

Vilken OS-förmiddag! Trots att solen lyser ute så har jag tillåtit mig själv sitta framför tv.n. Balkongdörren har i alla fall varit öppen, så lite luft har jag allt fått. Men blir nog snaaaart en tur ut på balkongen. Men OS är OS. Och idag har det varit väldigt spännande.
 
Började med att kolla på Oscar Pistorius som sprang sina 400m i försökshitet. vad som är så speciellt med honom är att han springer med två benproteser. Och han gick lätt vidare. Tvåa i sitt hit. Det är ju verkligen ett bevis på att man verkligen KAN om man VILL. Jag är imponerad!
 
Därefter blev det ju damernas Thriatlon där Sverige fick OS-silver efter en riktigt rysare, där ettan och tvåan gick i mål på samma (?!) tid. Grattis Lisa Nordén. (Läste att det skilde 9 tusendelar mellan dem, sjukt).
 
Nu bänkar jag mig framför männens försökshit på 100m. Behöver jag säga att det är Usain Bolt jag inväntar för att se.
 
Detta är ju friidrott när det är som bäst!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0