Dagen efter midnattsloppet

Här sitter man lite halvseg i soffan. Kroppen känns lagom utmattad och benen värker rätt så bra. Men jag sitter ändå med ett stort leende på läpparna. Jag tog mig runt midnattsloppet och är riktigt nöjd över mig själv. För första gången kom jag in i andra andningen och kände att jag skulle kunna springa hur långt som helst. Självklart höll inte den känslan i sig hela loppet, men en bra bit.
 
Första delen av loppet klarade vi oss ifrån regnet. Men frammåt slutet fick vi en riktig skur, tröjan gick att vrida ur i stort sett. Men det gjorde inte så mycket, jag njöt i stort sett hela varvet runt, om man bortser från helvetesbacken upp till masthuggskyrkan. Den var inte att leka med.
 
Men i mål kom jag. Tiden är jag nöjd med. 1 timma och 15 minuter. Helt godkänd tid för att vara mig. Nu fortsätter jag min löpträning och får förhoppningsvis bättre tid nästa år. För det blir självklart en repris, riktigt roligt lopp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0