Onsdag 18e april

Nu har jag arbetat inom förskolans värld i över två år (vart tar tiden vägen) och har fortfarande inte vant mig vid att klockan ringer 04.30. Eller jo, det går bättre och bättre att komma upp på morgonen. Börjar tillochmed se det som lite mysigt när man kollar ut genom fönstret på morgonen och det är mörkt i vart enda fönster mitt emot, det är tyst i lägenheterna runt omkring, och så vidare. Man kan faktiskt säga att det ´känns som det bara är jag och tidningsutdelaren som jag möter varje morgon då jag börjar tidigt, som är vakna. Däremot, när jag slutar klockan 13, så går ögonen i kors. Håller jag mig inte sysselsatt måste jag få sova. Och det har jag gjort nu. Blev någon halvtimma i alla fall, här hemma hos mamma & pappa. Ska tillbaka till jobbet om en liten stund, för lite planering. Välkommen till en förskollärares liv. Om man lyssnar på många andra så leker vi ju bara hela dagarna;)

Alldeles strax kommer det upp ett inlägg för "Bloggare för varenda unge". Håll utkik.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0