Idas sommarvisa - minnen!

Finns det något finare än när små barn sjunger "Du ska inte tro det bli sommar"? Vi håller på med sommarsångerna för fullt nu på jobbet, inför avslutningskvällen! Många härliga sånger övas in. Men just den sången tycker jag är speciell. Idag kom det många känslor när vi övade den låten, för den fick mig att tänka tillbaka på midsommrarna jag firade när jag var barn. Då var vi alltid ute vid mormor och morfars stuga. Och runt tretiden (tror jag?) gick vi alltid bort till ett ställe där alla familjer och sådant som bodde runtomkring gick till. Där var det lekar och dans kring midsommarstången. Som avslutning samlade Jimmy (det var han som höll i hela firandet) alla barn vid midsommarstången. Han spelade gitarr och vi sjöng just den låten. Varför jag fick så många känslor just idag vet jag faktiskt inte. Men jag gissar på att det har att göra med minnen som kopplar mig tillbaka med tiden jag hade tillsammans med mormor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0