Helgen som varit

Har tillbringat hela helgen ute i Nössemark tillsammans med vännerna, i Sandras stuga. Vi har verkligen haft det gott, även om regnet mest har stått som spö i backen. Igår eftermiddag/kväll tittade i alla fall solen fram en sväng och vi kunde sitta ute och snattra lite över några glas gott! Visst hade det varit roligare om solen varit framme lite mer, men vi hade det trevligt trots regn.

Vi har tjejsnackat, busat med Wille (sandras lilla son), spelat sällskapsspel, druckit vin, spelat ännu mera sällskapsspel, plockat kantareller, fikat och bara umgåts. Tack för denna helgen tjejer.


Ett av de spelen vi spelade!
"Bezzerwizzer"

Sedan kan jag inte låta bli att nämna det som hänt i Norge. Usch, det gör ont i hela mig när jag tänker på det. Hur kan man göra något sådant? Tänk alla föräldrar som inte fick hem sina barn från lägret? Tänk alla som var med när skottlossningen satte igång, men lyckligtvis klarade sig, tänk vilka minnen de personer ska behöva bära med sig resten av livet. När de fick simma från ön, medans gärningsmannen står kvar på land och skjuter efter dem, jag kan inte ens föreställa mig paniken de kände. Omkring 90 liv togs, 90 familjer som drabbats av en stor sorg. Jag blir både arg och ledsen när jag tänker på detta! Skänker en tanke till Norge och de drabbade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0