Årsresumé av 2010

Januari

  • Skålade in det nya året tillsammans med en hel drös av vänner hemma hos Fredrik. 3 rätters middag och härligt sällskap. En perfekt nyår helt enkelt. Men en väldigt kall sådan dock.



  • Mitt i all julledighet och början på det nya året så slet jag som ett djur med det som återstod i skolan. Vems idé var det att ha en stor examination på självaste examensdagen? Men det blev en lyckad dag i vilket fall med champagne och tårta med mina kamrater från vår v-grupp, och sedan 3-rätters middag på Swania och sedan fest efteråt. 15 Januari mina vänner, dagen då jag tog min examen... Nåväl, nästan i alla fall.
  • Dagen efter examen var inte lika rolig. Det är den värsta dagen i mitt liv hittils. Det var dagen då farfar lämnade jordenlivet. För hans skull kände jag en stor lättnad. Han skulle slippa plågorna. Men för oss som var kvar var det (eller det är fortfarande) väldigt tufft. Världens snällaste människa fanns inte kvar hos oss. Det gör ont i mig, än idag, att du inte finns hos oss mer. Men de 24 åren jag hade dig i mitt liv, så visade du att du är världens bästa farfar, och minnena som jag har, kommer jag alltid bära med mig.
  • Den 19.e januari går en av mina drömmar i uppfyllelse. Jag går ombord på ett flygplan som ska ta mig till underbara Thailand. Jag klarade den resan, trots den flygrädsla jag har. Det var en underbar resa tillsammans med Mamma & Malin. En resa som jag inte kommer glömma i första taget. Att få fira sin födelsedag ute vid phi phi-öarna var helt underbart. Rena paradiset. I januari 2012 återvänder jag till Thailand och jag längtar redan.





Februari


  • Kom hem från Thailand den 4.e januari och var trött hur länge som helst efter det. Tog tid att komma tillbaka till våran tid här hemma. Och åkte även på världens förkyldning. Blir väl så när man kommer från värmen och anländer till rena vinterkaoset.
  • I februari passade jag även på att kolla på min favoritkomiker när han gästade Trollhättan: Magnus Betnér. Det blev en kväll tillsammans med Petra & Rita. Och komiskt nog så hade min syster och lillebror fått platserna bredvis oss. En rolig kväll i alla fall.
  • Den 11.e februari tog vi ett sista farväl av farfar. Hans begravning var väldigt fin. Och det kom verkligen mycket folk. Det var en fin, men väldigt jobbig dag.
  • Jag fick besked om att jag fick jobb på den förskolan jag är idag. Med start 1.e mars. Vilken lättnad.
  • Vi bokade våra biljetter till Ladies Night. Slutade med att vi var ett gäng på 18 härliga tjejer som drog iväg på det i oktober. Mer om det senare.
  • Februari avslutades hemma hos Rita på hennes födelsedagsfest.





Mars

  • Den största delen av mars gick åt till att komma in i mitt nya yrke som förskolelärare. Jobbade jag inte så var jag hemma och var extremt trött. Sedan slet jag med c-uppsatsen med som vi inte var klara med (och det är en alldeles för lång historia för att dra här). Och om inte det vore nog så skrev jag en omtena för 3.e gången. Men med den lyckades jag äntligen med!

  • Jag och Malin åkte ner till Göteborg för att gå på resemässan. TUR2010. Fastän man nästan precis hade kommit hem från Thailand blev man ordentligt sugen på att resa igen.
April

Har inte stenkoll på April, eftersom min dator gick sönder där ett tag och bloggandet uteblev.

  • Vid påsk blev det i vilket fall lite festande. Såg nu att det blev fest både dagen innan och dagen efter, om jag inte minns fel. Var i vilket fall en mysig påskhelg som tillbringades nere i Lilla edet med familjen. Påskmiddag hemma hos faster med familj.
  • April var även den månaden då jag satte igång att leta ny lägenhet på allvar. Kände mer och mer att bo i en etta inte var aktuellt längre.
  • Hade även en riktigt trevlig kväll i Uddevalla tillsammans med mina arbetskamrater. Blev först bowling och sedan middag på "Kvarterskrogen". Riktig trevlig kväll.
  • Fortsatte att kämpa på med c-uppsatsen. Ville ibland bara ge upp. Men som tur var så hade jag ju Johanna som skrivpartner och vi var duktiga med att puscha varandra när den andra ville ge upp.
  • Valborg firades hemma hos Emelie.
Maj
  • Åkte ner till Göteborg och hade en toppenkväll tillsammans med Linda & Anna. Barndomskamraterna!
  • Fortsatte med den där förbaskade c-uppsatsen. Ja, man får säga så när vi hade det som vi hade.
  • Hade mitt allra första utvecklingssamtal som lärare. Nervöst, men det gick bra!
  • En (dum?) sak jag och lillebror fick för oss var att vi skulle springa göteborgsvarvet 2011.

Juni

  • I början av Juni anmälde vi oss även till Göteborgsvarvet. Nu finns alltså ingen återvändå. Herregud.
  • Min lilla sötnos Alvina fyllde två år.


  • Efter lång väntan så var asklunden på kyrkogården klar, och farfar fick äntligen sin viloplats.
  • Jag som var helt säker på att jag inte skulle se bröllopet mellan Victoria och Daniel, var den som satt fastklistrad framför tv.n hela dagen. Förutom på kvällen då jag körde en utekväll tillsammans med Sandra & Karin på Butlers.
  • Fick äntligen reda på att jag fått en ny lägenhet. I den jag bor nu såklart.
  • Jag och mamma bokade även vår spanienresa till LLoret de mar.


Juli

Juli bjöd på en hel del roliga saker. Precis som det ska vara på sommaren.

  • Petra hade inflyttningsfest i sin nya fina lägenhet.


  • Spenderade soliga kvällar nere vid kanalen med vänner. Lite vin och härligt sällskap!
  • En kväll i Juli hamnade vi på Diggiloo-turnen när den var på Läckö Slott. Från att jag hade tänkt ha en lugn och härlig hemmakväll så befann jag mig någon halvtimma senare i bilen påväg mot underhållningen, med VIP-biljetter tillochmed. En riktigt rolig kväll!
  • Självklart hade vi även Fallens Dagar i stan. Det blev en tvådagars för min del. Det är väl egentligen enda gången på året jag pallar att festa två dagar på raken
  • Alva blev 3 år


  • Sedan tog jag & Karin oss en sväng ut till Sandras sommastuga i Nössemark. Hade ett par härliga dagar där ute.

Augusti

  • Månaden då jag äntligen fick en godkänd c-uppsats. UNDERBART.
  • I Augusti åkte även jag, Sandra, Lena, Karin, Sofia & Malin ner till Göteborg för att ha en härlig start på helgen. Hotellövernattning och utgång blev det. Fler sånna helger tjejer.



September

  • Denna månades startade jag med att befinna mig i Spanien med mamma. Vi hade "turen" att hamna på ett riktigt ungdomshotell med fest dygnet runt. Herregud. Men man fick göra det bästa av situationen, och det blev ju bra!


  • Direkt när vi anlände hem från Spanien var det dags för mig att flytta till denna underbara lägenhet.
  • Denna månad blev jag även tillfrågad att "Blogga för varenda unge" via Unicef. Varit rätt lugnt på denna fronten,men tror det blir mer nu efter årsskiftet.
  • Jag bytte avdelning på jobbet, vilket var en utmaning för min del. Efter att alltid ha arbetat på en avdelning med de största barnen (både på jobbet och praktiken) blev det till att byta och arbeta med de allra minsta barnen. Det visade sig att jag gjorde rätt, jag älskar det.

Oktober

  • I oktober åkte 18 glada tjejer ner till Göteborg, för att gå på årets "Ladies Night". En helt underbar kväll. Blev hotellövernattning med. Ser redan fram emot nästa års "Ladies Night".
  • Passade även på att byta bil. Från att ha kört Polo i några år, så valde jag att gå över till Peugot. Och nu för tiden kör jag en peugot 203, och jag är verkligen supernöjd med den bilen.
  • Blev en del tjejkvällar denna månaden med. Den första var hemma hos Sandra. Vin och prat med de allra goaste, nått mer kan man ju inte begära för en lyckad kväll.
  • Dagen därpå var det bara att ta nya tag, och bege sig hem till Petra på hennes 26årsfest. God middag och trevligt sällskap även där.
  • Även jag valde att ha en liten tjejkväll här hemma. Istället för en stoor inflyttningsfest fick det bli en mysig kväll tillsammans med tjejerna, som avslutades på Butlers, om jag inte minns fel.

November

  • November var den månaden då den mesta av snön kom. Herregud vad mycket snö säger jag bara. Lyckades i vilket fall ta mig till jobbet alla dagar utan en, då vände jag vid Överby!


  • Blev även en födelsedagsfest denna månaden. Nämligen hemma hos Fredrik. En lyckad kväll med utgång!
  • Och äntligen fick man se "Harry Potter och dödsrelikerna". Inte en dag för tidigt. Nu längtar jag till den sista filmen kommer.

December

  • Årets sista månad. Den bestod bland annat av en after work med mina härliga arbetskamrater Camilla & Erica. Härlig kväll i Uddevalla.
  • Passade även på att ta mig en semester tillsammans med mamma & pappa. Vi åkte till Sälen några dagar och hade det gott. Även om vädret var lite sådär. Snän vräkte ner alla dagar utan en. Men den dagen blev det självklart längdskidor, 1 mil klarade jag av. Härligt.
  • Efter mycket velande fick jag äntligen hem mitt examensbevis och nu behöver jag aldrig mer plugga om jag inte vill!

Hoppas ni får ett underbart 2011. Det ska jag försöka ha:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0