Gårdagens resultat!

Gårdagens startfält i melodifestivalen tycker jag var det starkaste hittils. Några låtar satte sig mer än andra.
En låt jag verkligen älskade var Sara Vargas låt: "Spring för livet". Så rak med sitt budskap. Ett starkt ämne, men hon fick den till att bli en fin ballad. Jag älskade den och rös verkligen när hon sjöng. Däremot vet jag inte hur den låten skulle tas emot om vi skickade den till eurovision. Men den kommer gå varm på min spotify när den kommer ut där. Hoppas det går bra för henne i andra chansne.

Lambretta-Linda hade även hon en bra låt. Lite för klämkäck ibland kanske, om man jämför med vad hon gjort innan. Jag ser fortfarande henne som en som gör låtar i stil med "Bimbo" som hennes debutlåt heter. Men som sagt, helt okej låt.

Playtones däremot vet jag inte varför de gick vidare, men antagligen har de sina fans ifrån Dansbandskampen. Inte en jättedålig låt, men klarar sig nog inte så långt i Globen.

Eric Saade var väl nästan självklar att gå vidare. Det kändes redan uppgjort. Och var det en låt som barnen på förskolan kan gå och runt och nynna på, precis som de gjort i ett år på manboy. Jag vet inte, men kanske! Det skulle inte förvåna mig. Men hela framträdandet igår var bra och jag TROR faktiskt att det kan stå mellan honom och Brolle i finalen.


Postat av: Mallan

Linda Sunblad är 29 år, såg ut som 15 och sjunger en låt som passar en 12-åring. saade sjunger en ny låt, men typ exakt samma nummer som förra året. KASS. Tacka vet jag sebastian!

2011-02-20 @ 19:18:41
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0