Söndag 11e december

Kanske börjar jag komma i julstämning trots allt?
Den har liksom uteblivit lite i år, varför vet jag inte.
På tisdag är det redan lucia, vad fort tiden går.
Jag har gått här hemma och nynnat på luciasånger hela morgonen.

På tisdag är det luciaframträdande på jobbet. Finns det något finare än när barn sjunger
dessa luciasånger? Ja, det är väl när barnen sjunger "Idas sommarvisa".
Då får jag alltid hålla tillbaka tårarna. Tror mest på att jag själv har så många fina
minnen till den sången som barn, och midsommarfirandet som barn.

Men som sagt, känner att julstämningen kommer sakta smygandes.

Och är det något jag längtar efter, så är det att se hur familjen Anderssons gran kommer se ut i år.
Jag tror ALDRIG jag kommit in i vardagsrummet och sett granen och sagt: WOW!
Fast det är väl charmen hemma hos oss. Granen ska vara lite gles, liten, knubbig, sned... ja ni fattar;)




Granen
Julen 2009



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0