Torsdag 5e augusti

Från och med idag rullar min bil igen som den ska. Åkte med pappa tidigare idag för att hämta hem det däck som skulle på min bil. Så nu sitter det där det ska, och bilen är åter i rullning som den ska. Skönt, för från och med måndag är jag ju i stort sett beroende av bilen igen, då börjar jag jobba! Efter att däcket kom på plats blev det pizza med pappa!

Nu under eftermiddagen har jag spenderat lite tid i telefonen, med bolaget där jag både har telefonen, tv.n och bredbandet. Två samtal blev det. Det hela handlade nämligen om att jag behövde nya sladdar, då katterna vid något tillfälle varit på dessa, så lika bra att byta ut dem. Visst, jag vet att de flesta kontakter finns att köpa via affärerna. Men jag vet med att det blir billigare via bolaget i fråga, samt att jag har noll koll på strömkablar hit och dit. Vill ju göra det så bekvämt som möjligt för mig såklart. Men kvinnan i första samtalet tyckte inte att de behövde hjälpa mig alls... hon ville bara skicka internetsladden (vilket är en av de sladdarna som är hela), men den hade jag ju ingen användning för (och ja, jag är nog en av de få som fortfarande inte har trådlöst internet).

När vi hade lagt på tyckte jag att hon behandlat mig helt fel och otrevligt, så jag ringde upp kundtjänst igen. Hamnade istället hos en kille. Berättade situationen, och han bara skrattade åt katterna. Det hela slutar med att han skickar ett helt nytt modem till mig, med trådlöst internet i, man tackar man tackar! Så idag har jag dragit slutsatsen: En del passar att arbeta inom kundtjänst, andra passar verkligen inte till det!


Postat av: Sofia

Vilken snäll pappa du har! :) Tänk vilken tur att vi har dem! <3

2011-08-05 @ 22:09:06
URL: http://missofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0