Måndag 1e augusti

Nu håller jag verkligen tummarna att vädret fortsätter att vara såhär fram tills jag börjar jobba nästa måndag. Eller det får självklart fortsätta att vara lika fint efteråt med. Idag tänker jag gotta mig ute på balkongen. Har ingen lust att göra något större projekt till att ta mig någonstans för sol och bad. Väljer att sitta hemma och njuta av solen i lugn och ro, med en kopp kaffe och en bra bok (som tyvärr snart är utläsen). I eftermiddag åker jag ner till Göta för att hälsa på Ninne med familj. trevligt.

Igår förresten så fick jag hem mina två nya fina sängbord. De passade väldigt bra in i rummet och sovrummet börjar kännas färdigt. Fick även upp en tavla som väntat på att bli upphängd. Det som saknas nu är en sängram. Men jag har redan kollat ut vilken jag ska ha. Tyvärr känner jag inte för att kasta ut dem tusenlappar som krävs för att få den just nu, så om några månader så är den min, och då kan jag tillochmed säga att sovrummet är så gott som klart. Det tar tid att komma iordning helt och hållet vill jag lova. Men jag börjar bli riktigt nöjd med lägenheten nu!

Augusti månad är igång. Och det innebär sista månaden på sommarhalvåret. Vart tog sommaren vägen??


Bild tagen från promenaden förra veckan kring "Hälsans Stig"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0