Drömmar är till för att uppfyllas.

Blev en trevlig tur till Ikea idag med brorsan. Fick väl inte köpt allt som jag ville, men en del fick följa med hem.
  • En matta som nu ligger så fint inne i klädkammaren.
  • En matta som var tänkt till vardagsrummet, men den är alldeles för stor. Så den ska in i sovrummet.
  • Duschdrapperi
  • Sänglampa
  • Avfallshinkar
  • Och en stor mjukisråtta till Alva & Alvina.
Så nu under veckan får det bli en tur till Rusta för att se om jag hittar en bättre matta till vardagsrummet. Ska även hinna med en tur till Åhlens tänkte jag, för där har jag hittat en tvättkorg som jag vill ha! Och på onsdag ska jag till Målarboden för att fixa färg till hallen. Sitter och funderar lite smått på om det inte vore snyggt med en fototapet med i hallen. Men den får komma lite senare. En sak i taget just nu känner jag. Under veckan MÅSTE jag se till att beta av lite lådor och påsar som står i sovrummet.

Har suttit och tänkt lite idag på vad mycket man egentligen vill hinna med i livet. I ärlighetens namn trivs jag väldigt bra i min tillvaro just nu. Jag har ett arbete att åka till varje morgon, som ger mig en enorm glädje. Jag kan inte tänka mig något yrke som inte låter mig arbeta tillsammans med alla underbara barn som vi har! Som även är våran framtid. Jag har numera en underbar lägenhet som jag bara älskar, och är säker på att den kommer bli fruktansvärt snygg när allt är klart. Jag har en underbar familj som alltid finns där. En underbar släkt (men saknar farfar väldigt mycket, men har alla fina minnen med honom) samt alla underbara vänner.

Men utöver detta så finns det självklart saker man vill göra någongång i sitt liv. Förut på den listan så stod det en Thailandsresa. För det var något jag aldrig trodde jag skulle klara av på grund av min flygrädsla. Men på nått sätt så fixade jag det och jag har alltså varit i Thailand. Och ännu en Thailandsresa är under planering. Sedan har jag en liten dröm inom mig. Och den har funnits där ett bra tag. Det är att någongång arbeta på en svensk förskola, utomlands. Just nu känns det inte aktuellt, inte efter att precis ha flyttat. Och sedan har jag ju mitt arbete. Går ju på vikariat och blir kvar som längst till juni 2011. Så det vill jag såklart jobba klart. Därefter finns ju möjligheter, absolut. Tyvärr finns det mycket praktiskt runt omkring. Jag har två katter som jag inte vill göra mig av med. Så de behöver ju någon som ser till dem. Sedan har jag en lägenhet jag inte vill göra mig av med heller. Och att hyra ut den i andra hand, njaa, jag vet inte.

Vem vet, nästa år kanske inte alls detta är en dröm jag har. Men just nu är det så! Sedan känns det inte som jag går under om det inte skulle bli så. För som sagt så trivs jag väldigt bra med mitt liv. Men kolla bilden här nedanför. Tänk att ha det som vardag!

Thailand 2010.

På min spotify just nu spelas: Abba - I have a dream

Postat av: Malin

Ingenting till Sivert&Bosse?! Det är ju faktiskt en mycket viktig dag på onsdag. 2 år sedan de kom till familjen Andersson

2010-09-19 @ 22:39:07
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0