Bloggläsande

Söndagskväll, och vad har jag gjort sedan mamma, Malin & Jimmy begett sig hem till sitt? Jo, jag började med att damsuga och svabba golven, för att därefter lägga på mina nya mattor. Måste säga att det känns så mycket hemtrevligare nu. Idag har även några tavlor kommit upp, samt taklampor, sänglampa med mera. Så jag tackar ännu en gång för all hjälp idag. Och ber om ursäkt ifall jag var lite grinig det sista, men kände mig bara så otroligt trött.

Men för att återgå till vad jag har gjort ikväll... jag har suttit fastklistrad framför en blogg, en blogg jag verkligen inte kunde sluta läsa. Den handlar om en kille som verkligen lämnar ut hela sitt liv. Jag började helt enkelt från början, det vill säga från december 2009. Han skriver på ett väldigt bra sätt som fängslar läsaren. Han tar med oss under sina roliga stunder, glada händelser, sitt jobb som vikarie inom barnomsorgen, festande i alldeles för stor mängd för en annan, kärleken... ja han beskriver precis allt. Ibland lite väl mycket som man egentligen inte alls vill läsa. I slutet av bloggen får hans liv en helt ny vändning. Han är nämligen med i skandaldokusåpan "Kungarna av Tylösand". Det var en slump att jag hamnade på hans blogg, men jag är fast. Och efter att ha läst bloggen från början kanske man förstår varför han ställde upp i såpan, och man förstår även vilka konsekvenser han anser att han har fått efter såpan. Jag kan inget annat än att rekomendera Nemo Hédens blogg. Den finner ni HÄR. Enligt mig är den bäst innan"Kungarna av Tylösand" tar upp den största delen i bloggen.

Nemo. Bild lånad från kanal5.se


Efter ett litet bloggtips ska jag nu börja förbereda mig inför att gå och lägga mig. Helgen är slut och det är dags att jobba imorgon igen. Får en bra start på veckan i alla fall, då jag jobbar 7.15-13.30. Ingen tid man kan klaga över direkt.

Imorgon ska jag även komma igång med träningen igen. Ja, jag vet att jag sagt det flera gånger, men imorgon looovar jag er att komma igång. Har bokat in mig på ett pass klockan 17. Bräda. Får väl se hur det går. I värsta fall ramlar jag över brädan bara, värre än så är det inte. Har även bokat in träningspass två veckor framöver. Tror det är så jag får göra för att komma igång. Måste ju faktiskt komma igång. Göteborgsvarvet närmar ju sig mer och mer för varje dag som går.

 


Postat av: Malin

Lite grinig?

2010-09-27 @ 13:41:34
URL: http://malleas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0