Dag 05- min handväska

Var lite slapp med bloggandet igår. Därav missade jag helt "Om mig". Därför fortsätter jag med dag 5 idag, trots det är en dag för sent!


Dag 5, Min handväska

Har en del handväskor, men för tillfället är det en som används näst intill hela tiden. Köpte en i Ullared för några veckor sedan, men den hänger så fint i klädgarderoben på sin krog, och har aldrig sett dagens ljus. Kanske dags att byta till den.

I vilket fall som helst så är ju handväskan fylld med lite av varje. En vanlig dag (det vill säga när jag jobbar, shoppar, med mera) är den oftast fylld med följande:

  • Plånbok
  • Hem- och jobbnycklar
  • Almanacka
  • En bra bok (så jag har nått bra att läsa på rasten, om ingen annan har rast då).
  • Lypsyl (speciellt nu på vintern)
  • Nässpray (finns inget värre än att bli helt täppt och inte ha någon nässpray
  • Kam
  • Bilnyckel
  • Mobil
  • Läkerol
Ja, man kan väl i stort sett säga att min handväska ser ut som alla andras typ!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0